VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně zákazníků kvůli Šantovce? City chystá Amazonii

Olomouc - Obchodní centrum Olympia, OC Haná na Horním lánu a Olomouc City v Neředíně. To jsou tři největší obchodní zóny na okrajích Olomouce, kam jezdí utrácet peníze miliony zákazníků ročně. Dvě z nich nyní přiznávají, že jim otevření nového komerčního komplexu Šantovka ubralo zákazníky.

13.12.2013 25
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petra Opletalová

Manažeři center doufají, že je to jenom dočasné. Aby klienty přilákali zpět nebo získali nové, mají v plánech mnoho novinek.

Podle odborníka na obchodní sítě se dopady otevření Šantovky plně projeví až příští rok.

„Je přirozené, že pokud bude otevřen projekt takového rozsahu, dojde k dočasnému odlivu zákazníků. V krátkodobém až střednědobém horizontu očekáváme pokles návštěvnosti zhruba v rozmezí deset až dvacet procent," předpověděl Martin Crha, manažer OC Haná s tím, že je předčasné hlouběji dopady hodnotit.

Velké knihkupectví a sportovní výbava

Také na okraji Neředína, kde stojí obchodní centrum Olomouc City (OC), již pocítili pokles příchozích.

„Během čtyř týdnů od otevření OC Šantovka jsme zaznamenali pokles návštěvnosti mezi pěti až sedmi procenty. Na druhou stranu návštěvnost je ovlivňována řadou dalších faktorů, takže nejsme schopni s určitostí tento pokles přisoudit pouze tomu, že bylo otevřeno centrum Šantovka," sdělil Zdeněk Volf, manažer Olomouc City.

Oba zástupci však dodávají, že si své klienty chtějí držet. Pomoci k tomu mají například zlepšení a zatraktivnění skladby nájemců, v případě Olomouc City to může být otevření velkoformátové prodejny knih namísto obuvi či rozšíření prodejny sportu.

V současnosti zde k plné obsazenosti prodejních ploch chybí zhruba deset procent.

„Do konce roku pak připravujeme otevření Amazonie, která na více než 1100 metrech čtverečních nabídne atraktivní zábavu pro děti od dvou let a jejich rodiče," přiblížil Zdeněk Volf.

Nová módní značka

OC Haná zase sází na své umístění, protože je součástí velké komerční zóny, která zahrnuje řadu dalších subjektů.

„Věříme, že známost OC Haná, zařazení na trhu, dobrá spádová oblast a v neposlední řadě šíře nabídky, kterou se snažíme zajistit, budou pro zákazníky přidanou hodnotou ke spokojenému nákupu," vyzdvihl výhody Martin Crha. Podle něj je nyní v OC Haná obsazeno 99,5 procenta prodejních ploch.

Naopak manažerka OC Olympia Olomouc Ivana Kočí tvrdí, že v současnosti se provoz Galerie Šantovka na příliv zákazníků nijak zásadně neprojevil.

„Počáteční nadšení z otevření konkurence opadá a zákazníci se začínají vracet ke svým původním nákupním zvyklostem," sdělila Ivana Kočí, manažerka Obchodního centra Olympia Olomouc.

Také toto obchodní centrum plánuje nabídnout klientele víc, a to prostřednictvím nového obchodu s atraktivní módní značkou a rozšířením nabídky.

Ve Vsisku se přistavovat nebude

Ohlášená přístavba Olympie se nakonec oddálí.

„Studii o rozšíření budovy dokončujeme. Původní plán, který počítal se stavbou nové části, jsme odložili, a v současné době upřednostňujme dílčí přestavby uvnitř budovy," sdělila manažerka OC Olympia Olomouc.

VÍCE: Olomoucká Olympia se rozroste o desítku obchodů

Všechny tři obchodní komplexy se i nadále snaží zákazníkům zajistit pohodlnou dopravu.

K obchodnímu centru ve Vsisku sváží zdarma nakupující z okolních měst dvoupatrový autobus. Městská hromadná doprava zase přiváží zákazníky do dvou zbylých center na okrajích Olomouce.

Milion zákazníků v Šantovce

Snadná dostupnost je výhodou právě u konkurenční Galerie Šantovka. Dobrou pozici upevnilo kromě umístění téměř ve středu města také přivedení zákazníků po nové tramvajové trati.

Podle Juraje Aláče, mluvčího projektu Šantovka, přišel do galerie za necelý měsíc a půl již téměř milion lidí.

Hodnotit veškeré dopady, které otevření tohoto komplexu může ostatním obchodním centrům na periferii, ale i menším obchodům v Olomouci přinést, je však podle odborníků zatím předčasné.

„Jednak zatím uplynula krátká doba a také je čas předvánočních nákupů, kdy lidé utrácejí mnohem více peněz než ve zbylých měsících roku," sdělil Zdeněk Szczyrba, vedoucí Katedry geografie Univerzity Palackého v Olomouci.

Jasněji by tak mělo být v polovině příštího roku. Právě předvánoční nakupování může podle jeho slov oddálit konec některých obchodních center.

Autor: Veronika Kolesárová

13.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:
Prvňáčci. Ilustrační foto

Nepropásněte! Prvňáčci ze ZŠ náměstí Svobody ve Šternberku

Vandal čmárající na zeď nákupního centra v Olomouci
1

VIDEO: Poznáte vandala, který počmáral zeď nákupního centra v Olomouci?

Lídr ODS Michal Zácha odpovídal ON-LINE

Bývalý náměstek primátora Přerova, současný předseda kontrolního výboru přerovského zastupitelstva, otec tří dětí, sportovec, trenér fotbalových nadějí v Kozlovicích a nyní i jednička kandidátky občanských demokratů pro říjnové parlamentní volby v Olomouckém kraji.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Rozbořil dva roky po Vidkunu: Jde o válku policajtů, ne o Lazce

Jsou to dva roky, co detektivové tehdejší protimafiánské jednotky (ÚOOZ) provedli rozsáhlý zátah na olomouckém hejtmanství, krajském policejním ředitelství a ve světle kamer hledali důkazní materiál v domě exministra vnitra Ivana Langera.

Vojáky soudí za střelbu na kolegy na Libavé

Čtyři svědkové v pondělí u okresního soudu v Olomouci vypovídali k nehodě, ke které došlo loni při nácviku nočních střeleb vojáků v prostoru Libavé. Během něj došlo k zásahu jednoho z vozidel BVP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení