Aby doprava v Dukelské ulici nezůstala na několik měsíců úplně neochromena, během stavby nového mostu po obou stranách vzniknou provizorní ocelové lávky. Opravu mostu zaplatí kraj z více než dvoumiliardového projektu modernizace silniční sítě.

„Starý most budeme muset kvůli špatnému stavu celý zbourat. V posledních letech jej totiž poškodily povodně a k prodloužení jeho životnosti nepřispěla ani zanedbaná údržba v minulosti,“ uvedl Jaroslav Ostrejš, krajský mostmistr.

Nový most by se od toho současného měl lišit také v tom, že nebude mít středový podpěrný pilíř, navzdory tomu však jeho nosnost zvýši. Součástí projektu je kromě chodníků, jež tomu stávajícímu chybí, také veřejné osvětlení.

Ocelové lávky po obou stranách stavby nového mostu by mohly být připraveny již tento týden.

„Provizorní ocelové konstrukce budou mít nosnost asi 40 tun, takže udrží i nákladní auta. Předpokládáme, že by měly být hotové už ve středu,“ řekl dále Ostrejš.

Doprava v ulici se však může ve špičce komplikovat, protože auta po lávkách budou moci jezdit jenom omezenou rychlostí.

„V současnosti předpokládáme, že řidiči budou těmito přemostěními projíždět asi 15 nebo 20 kilometrovou rychlostí. Přesně to však stanoví policie v momentu, kdy už lávky budou stát,“ dodal mostmistr.

Vizualizace nového mostu v Dukelské ulici v Litovli

Stavba za 33 milionů korun se na začátku kvůli odvolání jednoho z účastníků výběrového řízení opozdila, most by navzdory tomu měl být řidičům k dispozici už od půlky prosince.

Rekonstrukce Litovelského mostu je společně s dalšími jednačtyřiceti dopravními stavbami součásti celokrajského projektu modernizace silniční sítě, který by letos po třech letech měl skončit.

Krajský úřad si na tento více než dvoumiliardový projekt musel asi 900 milionů korun půjčit od Evropské investiční banky, část peněz získal také jako dotaci z evropských strukturálních fondů.

Z těchto zdrojů tak mimo jiné šly peníze na nedávno dokončenou opravu silnice z Chomoutova do Pňovic, z Nemilan do Tovačova, či z Olomouce do Dubu nad Moravou. Kraj však tímto způsobem zaplatil také rekonstrukci mostu v Olomouci u teplárny nebo nový přerovský most u elektrárny.