„Autobusové nádraží bude v provozu od 1. února,“ potvrdil termín Jiří Kašpárek, ředitel marketingu společnosti Ostra Group, pod kterou spadá ČSAD Ostrava, která je vlastníkem pozemků v Dukelské ulici.

Ve srovnání s ostudným autobusákem ze šedesátých letech minulého najdou cestující na moderním terminálu podstatně větší komfort.

Současný stav a vizualizace proměny autobusového nádraží v Litovli
Místo ostudy moderní terminál. Kdy opravdu začne proměna autobusáku v Litovli?

„K dispozici budou mít čekárnu s informační kanceláří a moderním informačním a odbavovacím systémem. Hendikepovaní cestující zde najdou zvláštní toaletu na takzvaný euroklíč,“ vyjmenovával Kašpárek.

"Barevné, ale ne moc praktické"

Jednotlivá stanoviště na ploše jsou zastřešená, vybavená lavičkami a odpadkovými koši.

Právě o způsobu zastřešení zastávek vedou budoucí uživatelé diskuse.

„Už se těším, až bude poradně foukat a pršet a budou se všichni chtít někde schovat, když tam není žádné plexi nebo něco, co by nás ochránilo,“ napsal jeden z diskutujících v příspěvku na sociální síti.

Zrekonstruované autobusové nádraží v Dukelské ulici v Litovli, 11. prosince 2023
Nový autobusák v Litovli je téměř hotový. Jak se vám líbí?

Podobně to viděli i lidé, které Olomoucký deník v úterý odpoledne oslovil přímo na novém terminálu.

„Proč tady není nějaká boční zástěna? Barevné je to hezky, ale praktické moc ne. Je tu ale čekárna, snad se tam při bouřce všichni vejdeme,“ hodnotila studentka z Litovle, která procházela kolem nové čekárny.

Roky vyhlížená proměna ostudného autobusáku měla začít už předloni na podzim, kdy investici slavnostně zahájil dopravce, společnost ČSAD Ostrava vlastnící areály pro poskytování služeb spojených s osobní a nákladní dopravou. Komplikace nastaly u povolování dešťové a odpadní kanalizace v areálu.

Vizualizace proměny autobusového nádraží v Litovli
Proměna ošklivého autobusáku v Litovli má konečně povolení. Začátek už je blízko

Při stavbě použila firma modulární systém Cubespace, což podle ČSAD Ostrava umožnilo realizaci zrychlit.

Náklady na výstavbu podle dostupných informací přesáhly 30 milionů korun. „Cenu zhotovení nebudeme uvádět,“ sdělil k investici Jiří Kašpárek.