Svodidla, která by rozdělila čtyřproudou silnici a mohla zabránit smrtícím čelním srážkám, zde ale stále chybí.

„Vloni zde při dopravních nehodách zemřeli čtyři lidé, pět jich utrpělo těžké zranění, třináct lehké,“ informoval Pavel Chlápek z přerovské dopravní policie.

Důvody této tragické bilance na silnici u Lipníka jsou schopni popsat sami řidiči, kteří tímto úsekem pravidelně projíždějí.

„Je to čtyřproudová silnice, takže každý tady šlape na plyn, co to jde, ale na rozdíl od dálnice není cesta rozdělená středovým pruhem, takže stačí málo a hrozí čelní srážka,“ míní Jiří Mráz z Hranic.

Právě čelní srážky jsou hlavním důvodem smrtelných následků dopravních nehod.

„Několikrát už jsme na Ředitelství silnic a dálnic přednesli požadavek na to, aby se zde instalovala středová svodidla, která by čelním srážkám zabránila. Zatím se ale nic takového nestalo,“ uvedl Chlápek.

Přitom to, že se na stejné komunikaci vybudování středových svodidel vyplatilo, mohou potvrdit policisté z vedlejšího okresu.

„Na silnici I/47 máme v úseku od Nového Jičína až po Příbor středová svodidla už asi čtyři roky. Zatímco předtím to byl nejtragičtější úsek u nás, od doby, kdy tu svodidla jsou, zde nedošlo k žádné smrtelné nehodě. Zabránilo se totiž čelním střetům vozidel,“ sdělil Pavel Bayer z novojičínské dopravní policie.

Ředitelství silnic a dálnic však v nejbližší době s instalací svodidel nepočítá.

„Situace je taková, že v letošním roce budeme souběžně otevírat dálnici z Lipníku do Bělotína, a ta podle našich předpokladů stáhne většinu aut, které po zmíněném úseku jezdí. Tím by se zde měla snížit i nehodovost,“ informovala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Proto se dopravní policisté rozhodli na zmíněný úsek se alespoň více zaměřit.

„Jediné, co jsme zatím mohli udělat, bylo to, že jsme posílili pravidelné kontroly tohoto úseku,“ uzavřel Pavel Chlápek.

Co si o situaci na nebezpečném úseku u Lipníka myslíte vy? Své zkušenosti a názor můžete připojit v diskuzi pod článkem.