Světovou finanční krizi poedejci na Hané před letošními vánočními svátky nijak nepocoťují.

„Žádnou finanční krizi neregistrujeme, nedá se říci, že bychom zásadně pocítili pokles odbytu zboží. Ani do budoucna v tomto nevidíme negativní vývoj,“ uvedl Michael Šperl, tiskový mluvčí Kauflandu.

„Letos samozřejmě zase počítáme s tím, že vánoční svátky budou pro nás ty nejlepší dny v roce, co se týče tržeb. Zkušenost z minulých let mi napovídá, že letošní výdělky budou srovnatelné s loňskými,“ uvedl Petr Vyhnálek, jednatel obchodní sítě Globus.

Podobné hlasy zněly například i z olomouckého Tesca. „Byl bych velice rád, kdyby to dopadlo jako loni, kdy jsme měli opravdu dobré tržby. Myslím si, že by to mohlo vyjít, začátek se zatím vyvíjí stejně,“ řekl Lukáš Filip, ředitel olomoucké pobočky Tesco.

Ze všech obchodních domů už je cítit vánoční nálada alidé už nakupují kolekce na stromeček.

„Před dvěma týdny se u nás objevilo první vánoční zboží. Zatím lidé spíše nakupují čokoládové figurky na Mikuláše, kolekce a různé cukrovinky,“ dodal Filip.

Podnikatelé letos doufají, že na Vánocích vydělají stejně jako před rokem.

Kolekce už má nakoupené i pětašedesátiletá Marie Stuchlíková z Olomouce. „Mám šest vnoučat, takže každému musím něco koupit. Začínám tedy s nákupy radši dřív. Zrovna před pár dny jsem vnoučatům nakoupila kolekce na stromeček,“ dodala s úsměvem.

Někteří lidé už mají dokonce i část vánoční nadílky.

„Každoročně šetřím na Vánoce hned od nového roku. Tyto svátky zbožňuji, takže nakupování mi taky dělá radost. Letos jsem první dárek koupila už v červnu, a to na dovolené v Itálii,“ řekla jednatřicetiletá Jana Slepánková z Olomouce.

LCD a panenky

Pro některé lidi jsou nakoupené dárky v tomto období samozřejmostí.

„Vánoční nadílku vždy nakupuji už od září, takže teď už mi zbývá jen dokoupit poslední kousky,“ informovala šedesátiletá Alena Budíková z Velké Bystřice.

Velký zájem je letos o panenky pro děti s nejrůznějšími funkcemi a hračky pro nejmenší, jako jsou například chrastítka.

„Kromě toho je taky velký zájem o dětské domácí spotřebiče, vláčky, autodráhy a různé společenské hry,“ popsal Michael Šperl. „Pro větší patří k vánočním hitům LCD televize, CD přehrávače a MP3 přehrávače,“ dodal.

Veronika Štefková