Ve velkém hangáru u olomouckého letiště v Neředíně je k vidění řada trenažérů, letounů a jejich torz, motory, střelivo, ale i vojenské obrněné vozy.

K novým exponátům patří například větroň L-13 TJ, který do Olomouce připutoval ve čtvrtek ze Šumperka. Letadlo se stalo takzvanou létající laboratoří, na které se zkoušel proudový motor. K novinkám patří také jeden z pětice trenažérů, a to TL-21, v němž si piloti nacvičovali lety ve stíhačce MIG-21.

„Celkem bylo vyrobeno sedm kusů na světě a ten náš je jediný, který v současnosti existuje. Byl vyrobený v osmdesátých létech v Německu, odkud jsme si ho také přivezli. Již v době své výroby stál dvacet milionů dolarů," přiblížil Zdeněk Svobodník, ředitel Leteckého muzea, který prozradil, o které další stroje by se měla sbírka muzea v budoucnu rozšířit.

„Chceme se zaměřit zejména na prototypy a létající laboratoře. Z prototypů máme domluvené letouny L-410, L-29 Delfín, L-39 Albatros, či Avii 14. Dalšími novými exponáty by měly být bombardér SU-25 a bojový vrtulník MI-24," vyjmenoval Svobodník.

Stroje doplňuje v hangáru také výstava malovaných koberců s tématy letectví 2. světové války. Autorem tapiserií zachycující například operaci Barbadossa, první sestřel Britů či hledání Bismarcka, namaloval Olomoučan Bohumil Olšanský.

Muzeum bude otevřené kromě prázdninových a svátečních dní vždy v sobotu a v neděli od 10 do 17 hodin. V letních dnech pak od úterý do neděle ve stejném časovém rozmezí.