Například společnost Moje ambulance, v jejíž olomoucké pobočce se doposud zaregistrovalo na pět a půl tisíce lidí, komunikuje s pacienty pomocí textových zpráv.

„Pokud nám klient poskytne číslo mobilního telefonu, uložíme je do databáze. V počítači napíšeme text, který se zobrazí klientovi v mobilním telefonu jako SMS zpráva. Esemesky můžeme posílat buď jednotlivcům, nebo celým skupinám. Šetří nám to spoustu času. Pacienti mohou odpovídat zase prostřednictvím mobilního telefonu na kontakt uvedený v našem textu,“ potvrdila staniční sestra z olomoucké pobočky Alena Malénková.

V ambulanci praktických lékařů kontrolují v současné době karty jednotlivých pacientů. Desítky lidí prostřednictvím esemesek dostávají například upozornění, že jim vypršela účinnost očkování proti tetanu.

Podle mluvčí společnosti Simony Součkové je kontakt pomocí mobilních telefonů lepší než psaní e-mailů, protože někteří pacienti nejsou v kontaktu s počítačem každý den.

Prostřednictvím sms zpráv posílají lékaři i informace o výsledcích laboratorních rozborů. „V případě nutnosti napíšeme, že je nutný kontrolní odběr nebo vyšetření,“ uvedli zdravotníci společnosti.