„Celkové náklady budou činit šestnáct milionů korun," sdělila mluvčí olomouckého krajského úřadu Kamila Navrátilová.
Na Červenohorském sedle se velké parkoviště pro turisty nachází na jedné straně silnice, většina sjezdovek i sedačková lanovka pak na druhé straně vozovky.
Aby se lyžaři dostali k vlekům, musejí putovat přes vytíženou vozovku první třídy.
To je nebezpečné hlavně v zimě, kdy je na sedle poměrně často snížená viditelnost.
„Jedná se každopádně o velmi přínosnou stavbu, lávka nebude sloužit jen lyžařům, ale i v létě je v lokalitě značný pohyb pěších turistů i cyklistů. Snadněji se bude také dostávat přes silnici horská služba," konstatoval starosta Loučné nad Desnou Jaroslav Sembdner.
Přemostění se chystalo už léta
Plány přemostění vozovky se připravovaly řadu let.
Už v roce 2009 se obec snažila získat na projekt dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury a měla rovněž přislíbený několikamilionový příspěvek od kraje. Peníze ale neobdržela, takže ze stavby lávky sešlo.
Až letos v dubnu, kdy už bylo rozhodnuto o rekonstrukci silnice I/44, starosta Loučné nad Desnou Jaroslav Sembdner požádal Olomoucký kraj o poskytnutí financí.
„Pokud by se lávka nezačala stavět současně s rekonstrukcí vozovky, zřejmě by nestála nikdy," domnívá se Jaroslav Sembdner.