Starý most přes Pražskou ulici byl demolován loni na konci října. V pondělí se na stejném místě začne stavět nová lávka a doprava bude v každém jízdním pruhu svedena do jednoho jízdního pruhu.

„Se zhotovitelem jsme se dohodli, že bude prostor vozovky využívat jen po nezbytně nutnou dobu. Pokud zrovna nebude využívat pravý pruh pro umístění mechanizace, případně materiálu, měl by být o víkendech a v prodlevách delších než jeden den provoz umožněn v obou pruzích,“ popsal investiční náměstek primátora Miloslav Tichý.

Brněnská ulice v Olomouci. V plánu na rok 2024 je modernizace tramvajové trati, rekonstrukce podchodu a také úprava křižovatek v navazující Hraniční ulici. Ilustrační foto
Trať v Brněnské i cyklostezka do Topolan. Kde bude Olomouc investovat

Nový most by měl být hotový nejpozději 10. srpna. Stavba si postupně vyžádá tři úplné uzávěry kvůli montáži podpěrné skruže, betonáži mostovky a demontáži skruže. Každá z úplných uzavírek by měla trvat přibližně dvanáct hodin.

Lávku spojující Neředín a Řepčín využívali chodci a cyklisté pro překonání frekventované čtyřproudé silnice. Starý most, který už byl ve špatném technickém stavu, nahradí nová třípólová lávka z přepjatého betonu.

Tramvajová trať z Hodolan směrem na Bělidla už je na hranici provozovatelnosti. Město a DPMO doporučují celkovou modernizaci.
Tramvajová trať do Pavloviček je na hraně životnosti. Co s ní bude dál

Zakázku se podařilo vysoutěžit levněji, s financováním pomůže vysoká dotace. Předpokládaná cena zakázky byla 33,6 milionů korun s DPH, vítězná firma STRABAG lávku postaví za 21,6 milionu korun s DPH. Zhruba 20 milionů korun pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.