Do Olomouce jezdí denně do práce. Ráno šlápne do pedálů elektrokola, které si koupil právě kvůli jedné z největších dopravních uzavírek letošního roku.

Cesta do firmy nedaleko Smetanových sadů mu po cyklostezkách s elektropohonem potrvá 25 minut.

Pohodlnější než motorka

Speciální kolo si Ivo Opletal koupil loni na podzim. Přestože jej měli i jeho kamarádi, on sám v nákupu odolával.

„Tehdy jsem koupi zvažoval, ale zpráva, že se má most zavřít, byla nakonec rozhodující, proč jsem si kolo pořídil,“ říká muž.

Jeho každodenní trasa do práce vedla přes uzavřený most u Bristolu, domů se pak vracel po obchvatu města.

„Všechno se teď sjede na obchvat. Už v pátek, když jsem jel, to bylo docela nepříjemné. Hodolany budou ucpané, navíc to člověka v koloně nebaví,“ přemítá muž a doplňuje: „Mohl bych jet i na motorce, ale to bych se musel po silnici, proplétat mezi auty. Tohle je pohodlnější.“

Cesta z domu do firmy je dlouhá asi dvanáct kilometrů. Z Tovéře pojede Ivo Opletal na Samotišky, pak po cyklostezce do Chválkovic, přes Bělidla, Hodolany až na Tržnici.

„Tam odtud přes park nebo po silnici je to už kousek. Dá se to sjet za dvacet až pětadvacet minut,“ popisuje zkušenosti.

Až tři dny na jedno nabití

Připomíná, že po silnici vedoucí od Šternberka na Olomouc jezdí jedno auto za druhým a ve špičce tam doprava houstne i bez uzavírek. Řidiči si tak podle něj budou hledat jiné cesty.

„Budou chtít Olomouc objet a tím pádem to vezmou přes vesnice. Tovéř, Samotíšky, Droždín budou trpět. Ti od Šternberka pojedou zase na Štarnov a Chomoutov a to bude to samé. Doprava je silná a obchvat by byl potřeba,“ konstatuje sympatický šedesátník.

Během jara si Ivo Opletal cestu do firmy několikrát vyzkoušel, na tachometru má nejeto už okolo tří set kilometrů.

Bicykl ho přišel asi na čtyřicet tisíc, přičemž cena se odvíjí od kvality i vybavení stroje. Kolo pak na jedno nabití vydrží asi tři dny.

„Pomocný motor mám v hlavním převodu, tím pádem musím šlapat. Není to tak, že bych šlápl jen jednou a dojel bych kam potřebuji. Má pět stupňů rychlosti a řadím, jak na běžném kole,“ popisuje a dodává, že je z kola nadšený.

„Jezdí se mi moc dobře, dokonce zvažuji, že bych na něm zkusil i Alpy. Mohl bych si s jeho pomocí dopřát to, co na běžném kole už nezvládnu,“ prozrazuje své plány Ivo Opletal.