Na plánované trase jsou však další pozemky, které městu ještě nepatří, a musí o jejich koupi jednat s majiteli. Se stavbou by se pak mělo začít za dva roky.

„Majetkoprávní vypořádání pro druhou etapu tratě je průběžně předkládáno na jednání orgánů města. Zabývalo se jím i poslední městské zastupitelstvo," řekl náměstek primátora Filip Žáček a doplnil, že město nyní jedná s vlastníky zbývajících pozemků.

Dům zbourají až za dva roky

Se stavbou dalšího úseku tramvajové trati by se mělo začít v roce 2018.

Do té doby se dům v Rooseveltově ulici, který stojí pár metrů od nynější konečné zastávky Trnkova, bourat nebude.

„Demolice je plánována až v souvislosti s realizací druhé etapy tratě na Nové Sady. Přípravné práce budou navazovat na dořešení majetkoprávních vztahů, získání potřebných povolení a dotačních prostředků ve druhé polovině roku 2018," vysvětlil Filip Žáček s tím, že nyní je dům pronajatý někdejším vlastníkům na základě nájemní smlouvy na dobu určitou.

Kromě koupě budovy a jednání s vlastníky pozemků došlo v souvislosti s plánováním další etapy ještě k jinému posunu.

Rada města v úterý rozhodla o spuštění veřejné soutěže na zpracovatele další části projektové dokumentace pro druhou a třetí etapu tramvajové tratě.

„Již v prvním pololetí roku rada schválila studii řešení třetí etapy tratě, která má končit při křížení ulic Jižní a Schweitzerova," dodal Žáček.

1,3 kilometru za 300 milionů

Druhá etapa trati by měla stát přibližně 300 milionů korun. Vzhledem k finanční nákladnosti stavby musí magistrát zažádat o dotaci.

S tramvajovým spojením centra města s olomouckými sídlišti na jihu začal magistrát v červnu v roce 2012.

Nová tramvajová trať se napojila ze třídy 17. listopadu a v první etapě pokračovala po městském průtahu do Velkomoravské ulice, odkud se stočila doleva na Rooseveltovu ulici a skončila v Trnkově ulici. Délka první části je zhruba 1,4 kilometru.

Další část trati povede přes střed ulice Zikova a konečná zastávka má být ve Schweitzerově ulici.

Ve druhé etapě vzniknou tři tramvajové zastávky v ulicích Werichova, Rožňavská a Družební.

Délka nového úseku trati bude 1,3 kilometru.

Stavba tratě na Nové Sady je součástí 32 projektů za téměř 1,4 miliardy korun, které mají být spolufinancovány pomocí peněz z nových evropských fondů pro integrované územní investice.