Dosud se počítalo s tím, že koleje povedou jen přes dvě světelné křižovatky a jeden kruhový objezd.

Kvůli lepší koordinaci dopravy a bezpečnosti chodců a cyklistů budou však řídit semafory i křižovatku Zikovy a Rooseveltovy ulice.

„Jsou připraveny dvě křižovatky se světelnou signalizací, a to na křížení ulic Rooseveltova a Trnkova a tam, kde se setkává Zikova ulice s ulicí Schweitzerovou. Instalace světelné signalizace na křižovatce Zikovy a Rooseveltovy ulice vytvoří jeden logický dopravní celek. Technicky i z hlediska dopravy naváže na první etapu tramvajové trati na Nové Sady," konstatoval náměstek olomouckého primátora Filip Žáček.

ČTĚTE TAKÉ: Fakultkou už sviští potrubní pošta. Převeze krev i recepty

Světelné křižovatky pro druhou etapu tramvajové trati přes Nové Sady

Přednost bude mít průjezd tramvají

Trojice světelných křižovatek má mít příznivý vliv na plynulost dopravy. Budou přitom preferovat průjezd tramvají.

„Vzhledem k tomu, že by významné křižovatky od Velkomoravské ulice po Zikovu byly propojené a koordinované, výrazně by se snížila pravděpodobnost tvorby kolon," doplnil primátor Antonín Staněk a zdůraznil tak jeden z argumentů pro vybudování světelné křižovatky u Zikovy ulice.

Kromě lepší propustnosti křižovatky lze započítat jako klad také vyšší bezpečnost chodců i kolařů, kteří využívají zdejší cyklostezky.

ČTĚTE TAKÉ: Nahá kráska oživila skálu pod Bouzovem

Poslední nevykoupený pozemek

Dobudování tramvajové trati přes Nové Sady do Slavonína brání poslední nevykoupený pozemek. O tom, aby se stal jejím majetkem, radnice nyní jedná.

„Městu zbývá dořešit výkup poslední parcely, která je ve vlastnictví společnosti Billa Reality. Co se týče správních aktů, budeme v nejbližší době podávat žádost o územní rozhodnutí," informoval náměstek Filip Žáček.

Druhá etapa trati má stát přibližně 300 milionů korun. Magistrát bude žádat o dotaci. Na tramvajovém spojení centra města s olomouckými sídlišti na jihu začala radnice pracovat v červnu v roce 2012.

Nová trať se napojila ze třídy 17. listopadu a v první etapě pokračovala po městském průtahu do Velkomoravské ulice.

Odtud se stočila doleva na Rooseveltovu a skončila v Trnkově ulici. Délka první části je přibližně 1,4 kilometru.

Další část tramvajových kolejí povede středem Zikovy ulice, přičemž konečná zastávka má být ve Schweitzerově ulici.  Délka nového úseku trati bude 1,3 kilometru.

ČTĚTE VÍCE:
Zastávky tramvají přes Nové Sady už mají jména

Nákup nových tramvají pro Olomouc se odkládá