Návštěvníkům nabízí hlavně zážitky a aktivní dovolenou a snaží se je k trávení volných dní v hejtmanství přivábit novými katalogy a kampaní v českých, slovenských a polských městech.

Turisty z východních zemí přesvědčuje k návštěvě na sociální síti Facebook.

Zásadní pro zimní období jsou v Olomouckém kraji Jeseníky a jejich nabídka lyžařských středisek.

Lidé mohou vyrazit do dvou zánovních.: do Kout nad Desnou a do Dolní Moravy. Jinak mohou využít nabídky šestatřiceti dalších center.

Na střední Moravě si mohou zalyžovat na sedmi sjezdovkách. Široký výběr tras čeká také na běžkaře.

„Letos nově spustíme webový informační systém, který lidem umožní naplánovat si trať z pohodlí domova. Zájemci zde najdou informace o tři sta osmdesáti kilometrech běžkařských tras. Dozví se, zda jsou udržované, kolik je na nich sněhu a další podrobnosti,“ popsal náměstek hejtmana Radovan Rašťák.

Nový zimní katalog

O nabídce středisek se návštěvníci kraje dozví v novém katalogu, který nyní hejtmanství vydalo. Najdou v něm i mapy běžkařských tras a jejich popis.

Turistům materiál také napoví, jak strávit dovolenou mimo hory. Láká tak na lázně, welness centra či aquaparky.

Například olomoucký aquapark připravil kurzy předplavecké výuky pro děti od tří do šesti let.

„V Olomouci a Přerově čeká na návštěvníky opravený krytý bazén. Širokou nabídku mají i lázně a muzea,“ popsal Rašťák.

V brožuře najdou lidé také tipy na společenské a kulturní vyžití. Od října až konce dubna. Dozví se o předvánočních jarmarcích v kraji či o největších koncertech, které se chystají.

Novinka: Expozice času ve Šternberku

Novou vábničkou pro turisty by se měla stát Expozice času ve Šternberku, která se celá veřejnosti otevře 11. listopadu. Nevšední muzeum nabídne zájemcům exkurzi do historie času, od vesmírného zrození až k atomovým hodinám.

„Prezentuje čas jako fenomén, na průsečíku mnoha vědních disciplín, společenských proměn a kultur. Názorně ukazuje, že na hledání záhad, kterými je obestřen, se podíleli filozofové, astronomové, matematikové a umělci z celého světa. Na návštěvníky čeká dvě stě padesát exponátů, výtvarných děl a interaktivních programů a her,“ popsal Libor Svoboda, ředitel Městských kulturních zařízení Šternberk.

Přes Facebook vábí Rusy či Ukrajince

Všechny atraktivity a zajímavosti bude krajský úřad prezentovat na veletrzích, při roadshow a v tištěných materiálech, například v katalogu ubytování, v zimním průvodci a v materiálu s tipy na rodinné výlety.

Svou nabídku představuje také na sociálních sítích. Touto propagací se zaměřuje především na turisty z východních zemí.

„Díky této formě propagace se zvýšil počet ruských a ukrajinských turistů, kteří do kraje přijíždějí. Chceme proto v tomto směru pokračovat,“ popsala Alena Křetínská, vedoucí oddělení cestovního ruchu krajského úřadu.

Projekt na podporu cestovního ruchu bude pokračovat až do roku 2014, částečně jej platí Evropská unie.