Obě soutěže sice již mají svého vítěze, ale kvůli podání námitek od dvou do tendru zapojených firem se definitivní "odklepnutí" zakázky odkládá.

Nabídku na dodávku nových nízkopodlažních tramvají podaly společnosti Krnovské opravny a strojírny, Škoda Transporstation a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spólka Akcyjna.

O dodávku modernizovaných nízkopodlažních tramvají se pak ucházely společnosti Pragoimex, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a Modertrans Poznaň.

Dopravní podnik si jako nejvýhodnější vybral nabídku vybral společnosti Krnovské opravny a strojírny a Pragoimex, vítěze oznámil letos v polovině dubna..

„Shodou okolností obě polské společnosti jsme vyloučili z účasti v zadávacím řízení z důvodu nesplnění požadovaných podmínek," uvedla Magdaléna Kopřivová, mluvčí DPMO, s tím, že oba vyloučení uchazeči podali námitku proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení.

„Nyní zpracováváme rozhodnutí o podaných námitkách a není možné stanovit termín ukončení výběrového řízení. Rozhodující bude, zda některý z vyloučených uchazečů podá návrh na přezkoumání úkonu zadavatele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," uzavřela Magdaléna Kopřivová.

Nové a modernizované tramvaje přijdou město dle přepokladu na více než 370 milionů korun.

Na obnovu vozového parku žádá dotaci, která by mohla činit 280 milionů korun. Předpokládá se, že by se v depu DPMO měly sejít na podzim příštího roku.