Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) konečně vyslyšela přání motoristů a v roce 2019 chce začít se stavbou silničního nadjezdu.

Přes něj se řidiči vyhnou vytížené trati a nebudou muset čekat, až projede vlak. „V koloně před spuštěnými závorami jsem stál i pětadvacet minut. Občas vídám, že řidičům dojde trpělivost a projedou, i když ještě na semaforu bliká červená. Nadjezd tady měl být už dávno,“ komentoval řidič Jan Králík.

Pokud půjde všechno podle plánu, mohla by auta po nadjezdu jezdit v roce 2020. Prozatím se pracuje na dokumentaci ke stavbě.

„V současné době je vybrán zhotovitel na vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Ta se bude zpracovávat v období následujících osmi měsíců. Ke konci příštího roku bychom mohli zahájit zpracování projektu stavby. Pokud půjde všechno podle plánu, samotnou realizaci bychom chtěli zahájit ke konci roku 2019,“ řekl ředitel Stavební správy východ SŽDC Miroslav Bocák s tím, že v roce 2020, nejpozději v roce 2021 by měl být nadjezd hotový.

Stavba za čtvrt miliardy

Stavba za přibližně čtvrt miliardy korun se má platit z fondů EU, přesněji z Operačního programu Doprava. Jedním z hlavních motivů pro její vybudování je především zvýšení bezpečnosti.

V místě křížení silnice s frekventovanou železniční tratí z Olomouce na Ostravu a Přerov totiž často docházelo k nehodám. Na jaře zde dokonce vlak srazil chodce, který zraněním podlehl.

Se zvýšením bezpečnosti u samotné trati má pomoci i moderní laserové zabezpečení, které sem SŽDC instalovala letos. Stejný detektor přepážek kontroluje provoz pouze na třech přejezdech v zemi. Kromě Olomouce je ještě ve Studénce a v Pardubicích.

„V současné době pokračují testy na detektoru a připravují se další. Konkrétně přenos informace o zjištěné překážce na jedoucí vlak. Provedení testů předpokládáme začátkem roku 2018,“ doplnila na závěr mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.