Zrušení podle iniciátorů petice postihlo i obyvatele dalších městských částí, například Slavonína.

Za zrušením stojí ekonomické důvody v souvislosti se zprovozněním nové tramvajové trati a jižní sídliště.

Radnice v reakci na petici se pustí do sčítání cestujících jak v tramvajích, tak i v autobusových linkách, které lokalitou jezdí.

O znovuzavedení linky číslo 23 však prý zatím nemůže být řeč.

Až jak dopadnou počty

Vedení města nechá provést průzkum vytíženosti vozidel městské hromadné dopravy (MHD), které lokality obsluhují.

„Zadali jsme vypracování linkového sčítání na tramvajových linkách číslo 3 a 5, na autobusové lince číslo 16 a na dalších linkách, které jsou vedeny po obchvatu, týkajících se cestujících z Nových Sadů a Povelu," uvedl náměstek pro dopravu Ivo Vlach.

Podle představitelů samosprávy bude další postup a případné změny v systému olomoucké MHD záviset právě na výsledcích tohoto sčítání.

„V tomto duchu také primátorův náměstek nyní odpoví petentům," uvedla Radka Štědrá, mluvčí města.

O dopadech, která znepříjemňují život stovkám obyvatel informoval Olomoucký deník v polovině února.

Lidé své stížnosti opírali o dřívější fakt, kdy autobus jezdil přes Zikovu ulici a zastávku Povel, škola kolem úřadu práce na vlakové a autobusové nádraží a dále do Holice.

Teď musí lidé z jižní části sídliště na Nových Sadech k tramvajím v Trnkově ulici či autobusovým zastávkám ve Velkomoravské.

„Než dojdou z části kolem Peškovy ulice k učilišti, jsou to tak dva kilometry. Po osmi hodinách na nohou v práci to samé. Třiadvacítka jezdila co dvacet minut a měla obrovské uplatnění," poznamenala již před časem Jitka Stejskalová, která prodává ve vinotéce vedle supermarketu v Zikově ulici, kde se pod petici sbíraly podpisy.

Pokud je tramvaj, ruší se autobusy

Veřejnost nechce slyšet na argument radnice, který zánik autobusu ospravedlňuje možnostmi, které přineslo zprovoznění nové tramvajové trati, která se má v průběhu dvou až tří let prodloužit až na ulici Schweitzerova.

„Tramvaje jsou takzvanou páteřní sítí MHD a v případě, kdy nějakou trasu obsluhuje tramvaj, ruší se autobusy, které by jezdily v souběhu," sdělil náměstek Ivo Vlach.

Obyvatelé Nových Sadů však vzkazují, že tramvaje nejsou dostatečnou náhradou za zrušený autobus.

Iniciátorem petice je Jaroslav Flögel, který upozornil například prodloužení docházkové vzdálenosti z ulic Zikova, Werichova, Rožňavská a dalších k zastávkám.

Lidem taktéž vadí, že přišli o přímý spoj bez přestupu k hlavnímu vlakovému nádraží.