Spot je sice hotový už delší dobu, dokonce sesbíral několik ocenění, ale až nyní se dostal do kabin letadel, v nichž jej mohou vidět cestující ze všech koutů zeměkoule. Navíc jej promítají také v největších informačních centrech v Praze.

Krátký videoklip zavede diváky do všech dvanácti měst či vesnic, které díky své jedinečnosti na seznamu figurují. Lidé se podívají do Brna, Telče, Kroměříže, Prahy či Českého Krumlova.

Přivítá je také olomoucké Horní náměstí, kde se kamera zaměří hlavně na Sloup Nejsvětější Trojice.

Oživlá socha

Diváky překvapí, že na památce ožije jedna z kamenných soch. Světec pohladí anděla, kterého drží na ruce, a usměje se na turisty, kteří památku pozorují.

„Klip jsme dokončili zhruba před dvěma lety. Byli jsme s ním úspěšní na různých soutěžích. Nyní se tak trochu znovu narodil. Podařilo se nám jej totiž dostat do letadel a informačních center v Praze. Prezentujeme tak všechny jedinečné památky, které v republice jsou. Snad se nám tak podaří do měst i obcí přilákat více turistů,“ podotkla Michaela Severová ze sdružení České dědictví UNESCO, které klip nechalo vyrobit.

Společnost sdružuje dobrovolně obce a města České republiky, na jejichž území se nachází památka zapsaná na seznam UNESCO.

„Zapsání památky na seznam je vysoce prestižní záležitostí. Zároveň jde o jakousi záruku kvality v oblasti turismu a motivaci k návštěvě. Proto jsme vytvořili společný klip,“ doplnila Severová.

Podívejte se také: PREZENTACE OLOMOUCE na webu UNESCO