V roce 2009 radnice svůj půl milionový příspěvek navýší o dalších sto padesát tisíc korun.

„Kino Metropol se v posledním období ocitlo na hranici krachu a hrozilo mu, že zanikne. Protože jej pokládáme za významnou složku kulturního života ve městě, rozhodli jsme se vyčlenit peníze, které by měly stabilizovat společnost Olomoucká kina a přispět k záchraně Metropolu,“ vysvětlil náměstek primátora Jan Holpuch (ODS).

V posledním klasickém kině v centru města mohli jen v minulém roce Olomoučané vidět osm filmových festivalů a přehlídek, které nabídly šestašedesát představení.

„Kino navíc přineslo také dalších osmdesát dopoledních promítání pro děti a školy. Nevnímáme jej proto jen jako komerční ale také jako kulturní centrum,“ doplnil náměstek.

Kromě mimořádného čtvrtmilionového příspěvku na provoz chce město za stejnou částku koupit také digitální projektor.

Ten kino potřebuje kvůli tomu, že jediná společnost, která v republice distribuovala reklamu na filmovém páse, s jejich výrobou skončila a kino by bez tohoto druhu projektoru ztratilo veškerý příjem z reklamy.

„Výrobní náklady na reklamní DVD a filmový pás jsou nesrovnatelná. V dnešní době se tak výroba klasických pásů s reklamou vůbec nevyplatí. Bez digitálního projektoru bychom tak přišli asi o třicet tisíc korun měsíčně,“ doplnil ředitel společnosti Olomoucká kina Jan Joukal.

Dataprojektor umožní také, aby se lidé mohli v komorní atmosféře v centru města podívat na filmy, které distribuce nabízí jenom na DVD.