Neon nově nahradily ledky, což vyvolalo na veřejnosti debatu.

Oproti předchozím plánům se ale nápis Metropol nakonec neprodal, do budoucna by naopak mohl interiér kina ozdobit.

„Starý nápis je celý uskladněný v suterénu kina a zvažujeme, že by se částečně zrenovoval a umístil se někde v interiéru nebo by putoval po výstavách,“ potvrdil jednatel kina Metropol Petr Hanák.

Poznamenal, že z technického hlediska jej nešlo vrátit zpět.

„Trubice byly jednoduše řečeno dožité. Nikdo by na to nedal revizi a nedovedu si představit, kolik by stála rekonstrukce,“ řekl Petr Hanák.

Výměna nápisu vzbudila emoce

Právě výměna starého neonového nápisu na fasádě a následný možný prodej vyvolali mezi Olomoučany diskusi.

Proti byl například Jan Jeništa, spoluautora knihy Kniha Bilance. Umění ve veřejném prostoru Olomouce v letech 1945-1989.

Podle něj je totiž původní nápis uměleckým dílem a neoddělitelným symbol posledního tradičního kina v Olomouci. S novým řešením je teď spokojený.

„Vzhledem k tomu, že kino Metropol bude mít příští rok osmdesát pět let od vzniku, tak si myslím, že to bude velmi dobrá příležitost neon opět ukázat veřejnosti a to i v nějakém kontextu, třeba ostatních olomouckých veřejných historických reklam. Co se týče technické stránky byl ve výrazně horším stavu než jsme čekali,“ řekl Jan Jeništa.

Proměna za devět milionů

Rekonstrukce budovy přišla na zhruba na devět milionů.

Udělala se nová fasáda, kompletní plášť budovy, zateplovalo se už od sklepních prostor.

„Jsou také nová okna i dveře, dřevěné, včetně těch velkých portálových. Renovovala se i kotelna, která zůstává na plyn, je to kondenzační kotel s ekonomickým provozem,“ doplnil Petr Hanák.