Původně radnice plánovala vybudovat přechod za zhruba 20 milionů, podchod by mělo zaplatit SŽDC, které počítá s dotací.

Přes lávku spojující ulice Na Trati a Václavkova nedaleko plaveckého stadionu lidé neprojdou od konce loňského roku.

„Kvůli havarijnímu stavu jsme ji uzavřeli a musí být odstraněna. Hrozil totiž pád do kolejiště,“ vysvětlil primátor města Antonín Staněk.

Podchod díky dotaci

Původní plán byl nahradit lávku pro pěší bezbariérovým přechodem za asi 20 milionů, kvůli financím od něj ale město upustilo.

Vybudování podchodu by se městské kasy dotknout téměř nemělo.

„Podchod by neměl stát více než 10 milionů, což pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl Ivan Vránský ze SŽDC.

Olomouc by tak měla zafinancovat jen vypracování projektu.

„Odboru koncepce a rozvoje jsme dali za úkol jednat o možnostech pořízení studie mimoúrovňového křížení, včetně cenové nabídky,“ řekl náměstek primátora Aleš Jakubec.

SŽDC ještě čeká jednání s Českými drahami, které vlastní některé pozemky podél železniční trati.

Nestačí se jen rozhlédnou a jít?

Lávka tudy vedla několik let, místní si ale cestu často zkracovali přes koleje.

„Opravdu je nutná lávka přes trať, kde projede 17 párů kolejových autobusů za den? To už je člověk opravdu tak degenerovaný, že když přijde k trati, nerozhlédne se?“ reagoval v prosinci na zrušení hejčínské lávky Jan Valouch na webu Deníku.

Prodloužení životnosti

Před třemi roky město investovalo do údržby lávky asi půl milionu korun.

„Tím se podařilo zajistit další bezpečný provoz a prodloužila její životnost o dva roky,“ vysvětlila mluvčí města Radka Štědrá.

Loni ale odborná prohlídka potvrdila havarijní stav lávky. Jediná bezpečná cestu přes koleje z Hejčína do centra města tak musela být uzavřena. 

Diskutovali jste na Facebooku:

Jiří Soldán: Přechod a hotovo. I ten přechod bude stát tak milion, ale proč kopat podchod nebo dělat nový nadchod. Udělat tam zábradlí na zpomalení kol a pěších, a je vystaráno. Vysekat porost, aby bylo vidět jak z chodníku, tak z vlaku na chodník, a hotovo.

Martin Blaha: Hrozí pád do kolejiště, a tož jak to mají proti tomu pádu zajištěné ? Lidi tam sice mají zakázaný chodit, ale na ten vlak to fláknout může?

Martin Šnobl: Nějak jsem nepochopil částku, kterou by výstavba nové lávky údajně spolkla.

Starej Tee: Cena rozhledny na Kosíři (která vypadá konstrukčně mnohem složitěji) byla cca 6 mil. korun. Co na lávce, z "několika ocelových profilů", má stát odhadovanou cenu 15 mil. korun (jak se uvádí v Olomouckých listech)?

Dalibor Cásek: Ta lávka byla mou láskou, mnohokrát jsem po ní šel?

Zdeňka Vavrousová: A proč se to prostě nekontroluje a pravidelně neudržuje?