„Neobjevilo se to sice na naší straně řeky, ale přijde mi to poněkud nevhodné, dehonestuje to řádně zvoleného prezidenta s mandátem od občanů,“ uvedl Radim Smetana, starosta městské části Svinov. Narážel na skutečnost, že svérázný protest doplnila i zákazová dopravní značka s portrétem Miloše Zemana (kterou ale už někdo dal pryč).

„To je fakt vtipné, jediný, kdo ten kanál chce, je lunetický papaláš z Pražského hradu,“ komentoval to Radek Pelikán.

Projekt průplavu totiž nenašel na Ostravsku – o okolí řeky Odry vůbec ani nemluvě – příliš zastánců.

Odmítl ho i svinovský starosta… jenž se nemůže dočkat až dorazí z Prahy ministerský rada s pověřením celý záměr podrobně vysvětlit.

Vizualizace vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe
Rada Olomouckého kraje odmítla kanál Dunaj-Odra-Labe

„Samozřejmě s ním nesouhlasím, průplav je hloupost,“ nechala se slyšet Klára z Poruby u lávky přes řeku mezi svinovskou části Dubí a Novou Vsí využívané hlavně cyklisty, běžci a výletníky.

Obdobně reagoval na svém twitterovém účtu rovněž regionální politik Lukáš Semerák, kanál Dunaj – Odra – Labe (DOL) tu nazýval „výmyslem nemocného starce“.

Původně protest doplnily i zákazy vstupu pana prezidenta, ty však už někdo odstranil.Zdroj: @mssstavby
Na nové označení u Odry se na východním břehu vypravil podívat samozřejmě i novoveský starosta Tomáš Lefner.

„Anonymní tvůrce projevil zřejmě více rozumu, než autoři projektu vodního koridoru!“ poznamenal.

Vizualizace vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe
Kanál nechceme! Memorandum proti D-O-L podepsaly desítky obcí

V obvodu se před časem na zastávce objevil protest proti Andreji Babišovi a karikatura premiéra měla podobný styl jako prezidentova u řeky.

„Aha…“ podivoval se Miloš Novák, místopředseda představenstva společnosti Ostravské komunikace, coby zástupce vlastníka lávky. O heslu proti průplavu neměl totiž informace, každopádně to podle něj ale zavánělo poškozením dopravního značení (se symbolickou škodou). Dodal, že nechá situaci prověřit a nápisy pravděpodobně z cedulky odstranit.

D – O – L
O propojení řek Dunaje, Odry a Labe prý snil kvůli lepšímu pohybu obchodovaného zboží sám Karel IV. Česká vláda – za nadšeného souhlasu prezidenta Miloše Zemana – vloni dává souhlas připravit etapu splavnění Odru z území Moravskoslezského kraje do města Kędzierzyn-Koźle v jižním Polsku. Jen ta počítá se 150 miliardami korun! A celkové náklady na Vodní koridor Dunaj – Odra – Labe se mají pohybovat až okolo 600 miliard korun…