Celkem 370 kilometrů dlouhý kanál má umožnit přímé spojení Česka s Hamburkem, Štětínem a Constantou.

Spojnice všech tří větví kanálu je plánována kousek od Přerova. Přes východní okraje Olomouce a mezi Uničovem a Litovlí pak prochází větev mířící z Moravy do Čech. MAPA TRASY kanálu D-O-L zde

Ředitelství vodních cest je přesvědčeno, že jde o vodohospodářské dílo zásadního významu pro celou Evropu. Poukázalo na to, že zájem o využití kanálu mají severomoravské podniky Vítkovice Steel, Acellor Mital nebo Třinecké železárny, které v současnosti k vodní dopravě nemají přístup.

Projekt podporuje i současná hlava státu. Podle Miloše Zemana koridor po dobu patnácti let zaměstná šedesát tisíc pracovníků. Většinově by mohl být financován z prostředků Evropské unie. Spekuluje se o tom, že vodní cestu zmíní při chystané návštěvě předsedy Evropské komise José Barrosa.

Uvažovaná stavba kanálu ale již desítky let komplikuje rozvoj mnoha vesnic v regionu. Ve svých plánech s ním totiž musí počítat. A znovuoživení myšlenky na kolosální stavbu nyní mnohé starosty zaskočilo.

Jak uvažovaný kanál limituje například rozvoj Bouzova?
Co by kanál přinesl a jaké jsou argumenty odpůrců projektu?
Čtěte více ve čtvrtečním tištěném vydání Olomouckého deníku 28. března.