Stavební práce začnou letos 3. dubna a potrvají do jara 2022.

Budou zbourány a znovu postaveny mosty přes řeku Moravu v Komenského ulici u Bristolu a také na Masarykově třídě.

Lidé se zajímali především o praktické dopady jedné z největších investičních akcí v novodobých dějinách Olomouce na svůj život.

Převažovali obyvatelé ulic z okolí chystané stavby. Například Zdenka Tkadlečková z občanského sdružení Nábřeží, které nese jméno podle jedné z těchto ulic, chtěla vědět, jak cena ovlivní kvalitu.

„Původně se hovořilo o jedné miliardě, nyní je to jen 730 milionů. Neznamená to nějaká technologická omezení?“ ptala se.

Podle generálního ředitele Povodí Moravy Václava Garguláka je cena výsledkem soutěže a nemá na kvalitu plánovaných prací vliv.

„Do soutěže se přihlásilo osm sdružení, a to je výsledek,“ konstatoval.

Parkovacích míst ubude

Jana Přibila z Praskovy ulice zase zajímal vliv stavebních prací na počet parkovacích míst a zejména jejich snížení po rozšíření koryta Moravy v ulici Nábřeží.

„Bude zde sice až o 45 legálních míst k stání méně, ale v průběhu stavby přibudou parkovací místa v ulici Kpt. Nálepky, která bude jednosměrná, a také v zaslepené Pasteurově ulici,“ odpověděl Daniel Vlk ze zhotovitelského sdružení Společnost Morava.

„Po skončení prací zvážíme zjednosměrnění některých ulic v okolí tak, aby zde parkovacích míst bylo více,“ doplnil jej náměstek primátora Aleš Jakubec.

II. B etapa je částí protipovodňové ochrany města Olomouc, která navazuje na dokončené etapy I a II A.

Jejím cílem je zvýšení kapacity koryta Moravy v centrální části města na úroveň 650 metrů krychlových za sekundu, čímž se ochrání asi 20 tisíc obyvatel a majetek v hodnotě tří miliard korun.

Dobu trvání stavby se podařilo zkrátit z původních 53 na 48 měsíců.