Průzkum, který si nechal udělat Vodafone Zoom, potvrdil, že v Olomouckém kraji využívá internetových služeb různých institucí častěji než jednou za dva týdny třiašedesát procent lidí což je například o šestnáct více než na Vysočině.

Olomoucký kraj tak v tomto směru podle průzkumu Vodafonu patří do první poloviny tabulky.

„Dvě pětiny zákazníků na střední Moravě navštíví kamenné pobočky méně než jednou ročně,“ uvedla tisková mluvčí firmy Vodafone Adéla Konopková s tím, že v posledním roce stoupl počet lidí, kteří používají internet v mobilu.

„Záležitosti související s telefonem vyřizuju přes operátora. Zatím se mi nestalo, že bych musela navštívit přímo pobočku. Internetové bankovnictví zatím nemám, ale je to tím, že nedělám žádné velké transakce. V budoucnu si ho určitě pořídím,“ řekla studentka Univerzity Palackého Barbora Dvořáková.

Banky lákají své zákazníky na využívání internetu hlavně tím, že je tyto služby vyjdou levněji. Počet internetových zákazníků proto stále roste. Nejedná se však o masový jev, který by měl znamenat vymizení běžných obchodů.

„Je to hodně dáno generačně. Někteří klienti prostě k internetu nemají důvěru, i když ho jinak bez problému zvládají využívat. Jsou prostě konzervativní,“ míní ředitel jedné z olomouckých poboček Raiffeisenbank Ivo Stavěl.

Co lidi hlavně odrazuje?

„Nedělám příliš časté operace na účtu. Do pobočky stejně potřebuju jít tak jednou za půl roku, takže v tom nespatřuji velkou úsporu času. Navíc moc nevěřím zabezpečení,“ řekl olomoucký modelář Pavel Chorý.

Naopak třicetiletý Martin Schäffer z Olomouce využívá internetové bankovnictví už osm let.

„Hlavní výhodou je obrovská úspora času. Všechno si můžu vyřídit doma. Nemusím čekat fronty u přepážky. Navíc mám kompletní přehled o všech transakcích,“ vyjmenoval výhody Olomoučan, který oceňuje i dostupnost v kteroukoli denní i noční dobu.

Také pojišťovny nabízejí likvidaci pojistek přes telefon nebo cestovní pojištění prostřednictvím internetu.

„Kamenné budovy jsou však pro klienty stále důležité. V některých případech si potřebují popovídat o detailech a na něco se pozeptat přímo v osobním kontaktu,“ uvedl Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny, která má v Olomouci několik poboček a nehodlá rušit žádnou z nich.