„Dokončili jsme studii, v rámci které jsme prověřili množství variant, jež v jednotlivých oblastech přicházely v úvahu. V současnosti chceme začít přípravovat lokality ve Chválkovicích a Hejčíně, protože ve městě stále roste poptávka po tomto sportovním vyžití,“ uvedl náměstek olomouckého primátora Jan Holpuch (ODS).

Prioritou radnice je podle jeho slov nové záchytné parkoviště u in–linové trasy ve Chválkovicích. To by mělo stát v bezprostřední blízkosti chválkovické pevnůstky, mezi cestou k vodárně a silnicí na Šternberk. „Doposud není jisté, zda parkoviště budeme moci postavit na celé ploše, nebo jen na její části. Narážíme totiž na to, že část pozemku vlastní armáda. V tuto chvíli si proto netroufám říct, jestli se nám podaří získat jej do příštího roku,“ doplnil.

Na rok 2010 radnice dále plánuje v oblasti pro bruslaře postavit zcela nový 1,7 kilometru dlouhý okruh. Les, jímž trasa prochází, ovšem leží v ochranném pásmu vodního zdroje a magistrát připouští: Proces nebude bez problémů.

„I proto jsme se rozhodli výrazně posunout přípravu lokality v Hejčíně, která se zdá být z tohoto pohledu jednodušší. Pokud bude vše probíhat v optimálním časovém sledu, doufáme, že už na příští prázdniny tam vznikne nový okruh v délce 3,4 kilometru,“ doplnil náměstek primátora.

Stejně jako ve Chválkovicích, tak i v Hejčíně by mělo na začátku stezky vzniknout parkoviště pro 25 aut. „Parkoviště nechceme celé pokrývat asfaltem, protože by to nabouralo ráz krajiny. Místo toho povrch osadíme zatravňovacími dlaždicemi,“ řekla Martina Marušková z odboru koncepce a rozvoje magistrátu.

In–line stezky v každé z těchto dvou oblastí by měly společně s parkovišti podle hrubých odhadů olomouckou radnici vyjít přibližně na deset až patnáct milionů korun.

Kromě stezek v příměstských částech Olomouce však chce magistrát v budoucnu pro bruslaře připravit i in–line trasy v Bezručových sadech. „Ještě letos chceme zažádat o dotace z Evropské unie na obnovu chodníků ve všech historických parcích Olomouce. Z těchto peněz bychom pak rádi upravili několik tras v Bezručových sadech právě pro bruslaře,“ vysvětlila Marušková. In–line stezky v parku by pak měly navazovat na další trasy, které vzniknou poblíž Moravy u kampusu Palackého univerzity v rámci druhé etapy protipovodňových opatření.

Rozhodnutí magistrátu bruslaři vítají. „V Olomouci skutečně není kde bruslit. Kromě černovírského lesa občas někteří nadšenci jezdí také ve Smetanových sadech, povrch chodníků však ani zdaleka neodpovídá evropským standardům,“ řekl Jan Krejčíř, který už pět let v krajském městě působí jako lektor in–line bruslení.

„Tento sport navíc v posledních letech zaznamenal obrovský boom, proto by nové stezky městu jednoznačně prospěly,“ dodal vyznavač kolečkového bruslení.