V úvahu na vybudování in-line stezky připadá lokalita Louky v Hejčíně, která je na druhém břehu Mlýnského potoka za ulicemi Martinova a Břetislavova. Další návrh by vzal na milost bruslaři již využívanou polní silnici ve Chválkovicích, v místě zvaném Paseky, která vede k vodárně. Třetí možnost by znamenala vybudovat in-line stezku v centru města. Propojila by Bezručovy sady a nábřeží Moravy poblíž vysokoškolských kolejí.

„Stezka musí být dostatečně široká pro dva bruslaře a dobře dostupná hromadnou dopravou. Dalšími podmínkami je možnost vytvoření občerstvení a parkování,“ uvedl náměstek primátora Martin Major (ODS). Podle něj se náklady vždy budou pohybovat v řádu desítek milionů korun, přičemž variantu Bezručových sadů označil za nejnákladnější. V každém případě by stezka měla vzniknout na pozemcích města.

Kdo to zaplatí?

„Zároveň prověřujeme možnost, jak na financování využít evropské dotace. Ty by mohly pokrýt až pětaosmdesát procent nákladů,“ dodal Major.

Bruslení na kolečkách je podle Majora třetím nejpopulárnějším rekreačním sportem ve městě. Před in-line bruslemi je pouze rekreační cyklistika a plavání.

Nejčastěji milovníci koleček v řádku využívají opuštěnou silnici mezi Chválkovicemi a Černovírem, která je jednou ze zvažovaných lokalit. „Je z toho teď snad nejnavštěvovanější sportoviště. Pěkný asfalt, žádný provoz,“ liboval si před časem Martin Řehák. On i řada jiných si ale stěžovali na to, že je pokutuje policie kvůli parkování podél silnice.

Adrenalin si bruslaři zvedali i při jízdě na dokončovaném obchvatu města. Ve chvíli, kdy západní tangenta dostala hladký povrch a nebyla tam ještě vpuštěna auta, stal se pro ně obchvat doslova rájem. Tato čtyřproudová „in-line stezka“ přestala být ale použitelná počátkem listopadu.

Přečtěte si: Kde mohou jezdit bruslaři?

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika