Cestující se však musejí znovu připravit na návrat dělníků do vestibulu nádražní budovy, vše se bude totiž dělat za plného provozu.

Měl by tam vzniknout prostor s odbavováním podobný jako je na nádraží v Praze.

Cestující, kteří dorazí do Olomouce na hlavní nádraží, potkají nyní ve vestibulu ale i v dalších částech budovy jednotlivé odbavovací přepážky.

„Je to zmatené, hlavně pro ty, kteří přijedou do Olomouce poprvé. Osobně se už orientuju, ale zlepšit by se to rozhodně mělo. Známá sháněla jízdenku do Itálie a lítala od čerta k ďáblu, než ji nasměrovali správně,“ řekla Jana Přikrylová z Olomouce.

Pražský model

Systém odbavování chce největší tuzemský dopravce na železnici v Olomouci zlepšit.

„Ten nový bude založený na pražském modelu. Mělo by jít o otevřené přepážky, ve kterých budou fungovat celkem čtyři druhy odbavení. Základní, komplexní, přednostní a servisní,“ uvedla Hana Motyková z regionálního vedení Českých drah.

Základní přepážky mají sloužit cestujícím, kteří si jdou koupit vnitrostátní jízdenku. Přednostní přepážky budou sloužit k nákupu jízdenek do vlaků Super City a prvních tříd, dále matkám s dětmi a invalidům.

„Na komplexní přepážce se budou prodávat vnitrostátní doklady, rezervace na mezinárodní spoje. Vyřizovat se zde budou průkazky, IN karty a budou zde i informace,“ přiblížila třetí typ odbavení Motyková.

Na servisní přepážce mohou cestující do budoucna získat prodejní předměty a také potřebné informace o přepravě a spojích.

Zákaznické trychtýře

Hlavní změnou však bude samotný způsob odbavení.

„Požadavky cestujících se budou vyřizovat prostřednictvím takzvaných zákaznických front a zákaznického trychtýře. Čekat se bude ve dvou frontách. Cestující, který půjde například k základnímu odbavení, bude průběžně postupovat v první frontě, na jejímž konci si zvolí z jedné přepážek, které budou volné,“ popsala Motyková.

Pasažéři se tak po nějakém čase, kdy se ve vestibulu a přilehlých chodbách dělala například nová dlažba, znovu v nádražní budově setkají s dělníky. Práce na přestavbě prostoru v nádražní budově by měly začít příští rok.

„Prozatím není hotový ani harmonogram ani přesná částka investice. Práce však budeme dělat za plného provozu. Byly bychom rádi, kdybychom mohli začít stavět v době jarních prázdnin, kdy není takový provoz,“ řekla Kateřina Šubová, regionální mluvčí ČD.