Vybraným mottem je nakonec latinské rčení Genius loci, v překladu Duch místa.

Stejné motto používá už několik let Univerzita Palackého. Rektor univerzity Jaroslav Miller společné motto podpořil.

„Jsme rádi, že se Olomouc připojila. Společné heslo bude mít za výsledek daleko větší synergii města a Univerzity,“ řekl rektor.

Soutěž o motto vyhlásilo město v souvislosti s novým strategickým plánem. O jeho využití teď bude rozhodovat magistrát.

„Šlo především o to, abychom Strategický plán rozvoje města zviditelnili. Motto teď máme v záloze a použijeme ho, až se bude hodit. Například na prezentační materiály“ vysvětlil náměstek primátora Aleš Jakubec.

Za první místo roční vstupenka do zoo a kniha

Genius loci navrhla samotná univerzita, stejnou verzi se třemi tečkami, tedy Genius loci…, zaslala i Helena Kociánová.

Ta od města převzala, stejně jako rektor univerzity Jaroslav Miller, roční vstupenku do zoologické zahrady na Svatém Kopečku a knihu o Olomouci.

Druhou příčku obsadilo motto Jitky Hoškové, Olomouc – dáma, co umí žít.

Na třetím místě skončila Vlasta Skopalová s heslem Olomouc – plná památek je jenom začátek. O vítězi rozhodli předsedové komisí městských částí a také členové některých odborných komisí magistrátu. Ti svým hlasováním vybrali z šesti finalistů, které ze 180 návrhů zvolila soutěžní komise.

Zapojení do strategického plánu

Olomoučané se do strategického plánu rozvoje města mohou zapojit dalšími způsoby až do konce ledna. „Magistrát od občanů sbírá podněty v rámci Zásobníku podnětů, který se do budoucna stane významným zdrojem inspirace pro realizaci případných projektových záměrů ve městě,“ doplnil Aleš Jakubec.

Podnět ve formě vyplněného formuláře je nutné zaslat elektronicky nebo písemně na Odbor koncepce a rozvoje.

Formulář: https://menimeolomouc.eu/strategickyplan/zasobnik-podnetu