Jednotlivé vnitřní části zbrusu nového komplexu nedaleko olomoucké tržnice budou propojeny průchozími galeriemi. V projektu se počítá i s novým přivaděčem od Velkomoravské ulicie pro auta a lávkou přemosťující třídu 17. listopadu pro pěší.

Podobu nového obchodně – společenského komplexu v Olomouci navrhl světově proslulý londýnský ateliér Benoy ve spolupráci s českobudějovickou společností Ateliér 8000.

Galerie Šantovka bude první fází projektu nové čtvrti, investoři počítají s tím, že tak zastaví tři a půl hektaru z celkové plochy téměř dvanácti hektarů budoucí městská čtvrti. Stavět by se podle hlavního investora SMC Development mělo začít v zimě 2010 nebo na jaře 2011.

Galerie Šantovka má nabídnout nejen obchody či restautarace a administrativní prostory, ale i zábavu a společenské vyžití.

„Počítáme s multiplexem, ve kterém bude i jeden sál, který bude sloužit například příležitostním akcím, jako jsou velké koncerty,“ uvedl architekt Martin Krupauer z Ateliéru 8000.

Cyklostezky a přístupné břehy

„Velká pozornost je věnována revitalizaci zeleně a vodního toku. Projekt se snaží za současného respektování všech požadavků ochrany přírody zpřístupnit břehy pro veřejnost, realizovat cyklostezky a veřejné plochy v blízkosti vodního toku a obnovit místy nefunkční biokoridor u jednoho z ramen řeky,“ zdůraznil ředitel společnosti Benoy Robert Bishop.
#nahled|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_02_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_02.jpg|Vizualizace podoby Galerie Šantovka. Zdroj: santovka.cz#
#nahled|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_03_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_03.jpg|Vizualizace podoby Galerie Šantovka. Zdroj: santovka.cz#

Hlavní příjezd od Velkomoravské

Z centra města se podle návrhů architektů dostanou lidé do Galerie Šantovky tramvají nebo pěšky lávkou navazující na Kateřinskou ulici a vedoucí nad stávající třídou 17. listopadu. Lávka vyústí přímo do prvního patra nákupní galerie.

Hlavní příjezd pro auta pak bude novou propojkou od Velkomoravské ulice, který vyustí přímo na velkokapacitním parkovišti.

„Vedlejší vjezd je pak z ulice Polská na severu objektu a z východu pak bude sloužit příjezd z Wittgensteinovy ulice,“ sdělil architekt Krupauer s tím, že se k dispozici bude zhruba osm set míst v podzemí a další parkování pro více než dvě stě aut na střeše centra.

#nahled|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_05_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_05.jpg|Galerie Šantovka - možnosti řešení prostoru. Zdroj: santovka.cz#

S novou tramvajovou tratí se počítá

Plány architektů i představy radnice počítají i s tramvajovou tratí směřující od tržnice do jižní části města, k sídlištím Povel a Nové Sady. Jednání o jejím plánování a financování mezi investory a městem jsou však zatím na začátku.

#nahled|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/43/cd/santovka_vizu_1509.jpg|Vizualizace podoby Galerie Šantovka. Zdroj: santovka.cz#

Současná ekonomická krize by podle hlavního investora projektu Šantovka rozhodně neměla projekt ohrozit

„Plány jsme neměnili a projekt pokračuje tak, jak se předpokládalo a je absolutní prioritou pro všechny zůčastněné investory,“ zdůraznil Luděk Schmidt, člen představenstva SMC Development.