Podle hejtmana Jiřího Rozbořila (ČSSD) od počátku provázely tendr problémy a hejtmanství nechtělo riskovat, že přijde o evropskou dotaci a dvacet záchranářských aut kompletně zaplatí z rozpočtu.

To by zahrozilo v případě zkoumání tendru antimonopolním úřadem.

„Rozhodovali jsme ze dvou špatných variant. Zrušení tendru je tou lepší," reagoval hejtman.

Důvodem pro zrušení zakázky na nová záchranářská auta nakonec bylo to, že firma prodávající vozidla Volkswagen podala vyšší cenu, než byla hodnota zakázky – o 1,2 procenta.

„Přihlédli jsme k tomu, kolik problémů tuto zakázku od počátku provázelo," doplnil.

Připomněl dodání podkladů pro zpracování podmínek soutěže, z nichž plynulo vyloučení konkurenčního Fordu.

PSALI JSME: Záchranku čeká skok: 20 nových a bezpečnějších sanitek

Tři až pět sanitek ročně

Prodejce pohrozil, že se obrátí na antimonopolní úřad, pokud Volkswagen zakázku dostane.

Pro kraj by to mohlo skončit tím, že by zakázku nevyřídil do konce listopadu a přišel o pětašedesáti­milionovou dotaci EU.

Na problémy kolem tendru, který byl podle kritiků vypsaný na míru modelu Volkswagen Transporter, poukázala jako první Mladá fronta DNES.

Akceschopnost záchranky podle hejtmana zrušení tendru neohrozí.

„Budeme sanitky obnovovat postupně, jako doposud," ujistil Rozbořil a dodal, že letos záchranka pořídila dva nové vozy.

„Pokud se zlepší výběr daní, kde dnes máme výpadek 100 milionů, do konce roku pořídíme ještě dvě. V dalších letech budeme pokračovat nastavenou cestou, tedy tři až pět sanitek ročně," informoval hejtman.

SOUVISEJÍCÍ: Hledá se nový šéf olomoucké záchranky