V Regionálním centru Olomouc totiž od 19 hodin proběhne 15. ročník charitativního projektu Společně proti rakovině, jehož součástí je i dražba uměleckých děl a dárků od známých osobností. O přípravě akce a jejích letošních hostech si Olomoucký deník povídal s Alenou Finsterlovou, jednatelkou pořádající agentury ATP Agency.

Rozhovor

Můžete ve stručnosti představit vaši agenturu a její hlavní činnosti?
Agentura ATP Agency vznikla v roce 1997 a specializovala se převážně na pořádání módních přehlídek či krajských kol Miss ČR. K těmto aktivitám se postupně přidaly reklamní kampaně, společenské akce pro klienty, kongresy, semináře a samozřejmě charitativní projekty, z nichž největším je akce Společně proti rakovině.

Výtěžek z dražby, která je nedílnou součástí projektu Společně proti rakovině, vždy věnujete jedné olomoucké klinice. Které z nich poputují peníze tentokrát?
Pro letošní rok jsme se rozhodli v rámci onkologického projektu podpořit Urologickou kliniku FN v Olomouci, protože si myslíme, že urologie je obecně opomíjená. Doufáme, že výtěžek z dražby bude značný, protože klinika hodlá zakoupit laparoskopické instrumentárium, což je drahá záležitost.

Jak dlouho trvá příprava takového společenského večera?
Většinou čtyři až pět měsíců, což je dáno hlavně tím, že s každou z osobností, která věnuje dárek do dražby, natáčíme filmové spoty. Musíme skloubit jejich volný čas s možnostmi našeho kameramana, pana Bartoně, a přizpůsobit termíny. Na druhou stranu, bez těchto spotů by věnování dárků působilo neosobním dojmem. Někdy je těžké osobnosti přemluvit, protože chtějí zůstat v pozadí, netouží na sebe upozorňovat a chlubit se svými charitativními aktivitami. Snažím se jim vysvětlit, že hosty v sále jejich zdravice vždycky potěší a může ovlivnit i výši částky při dražbě.

Kdo ze známých osobností věnoval dárky do letošní dražby? Prozradíte, o který z nich by mohl být největší zájem?
Už teď mohu se stoprocentní jistotou prohlásit, že největší zájem bude o padesát let starou fotografii Jana Saudka. Navštívila jsem ho osobně a bylo to obdivuhodné setkání. Moc mile mě překvapil svým přístupem k celému projektu. To je tak vitální, bezprostřední člověk, až si říkám: V jeho letech, no klobouk dolů! (úsměv) Pozornost ale určitě vzbudí i Klaun z dílny uměleckého řezbáře Kamila Ostrčila. Jeho Madona se vloni vydražila za vůbec nejvyšší částku, za sto padesát tisíc korun. Dále přispěli David Rozehnal, Štěpánka Hilgertová nebo Iva Hüttnerová.

Můžu se zeptat, čím přispěli sportovci Rozehnal a Hilgertová?
David Rozehnal věnoval fotbalový míč podepsaný kompletní českou reprezentací, a k tomu ještě svůj dres, Štěpánka pak do dražby přispěla přilbou z mistrovství Evropy a také dresem.

Dostane účastník dražby, kterému se podaří vytoužený dárek získat, ještě něco navíc?
Každý z hostů dostane se zakoupeným dárkem ještě certifikát podepsaný konkrétní osobností, která předmět věnovala, a rovněž DVD z akce, na níž je zaznamenaný průběh dražby. Jde o takový hezký suvenýr. Přiznám se, že je pro mě velmi příjemné vidět v kancelářích mých reklamních partnerů darovací certifikáty z naší akce.

Vloni jste nově zorganizovali také internetovou dražbu. S jakým se setkala ohlasem a budete v ní pokračovat i tentokrát?
Letošní internetová dražba už dokonce běží, protože se setkala s mimořádným ohlasem. Fungovalo to tak, že nejvyšší částka, která se objevila na internetu, byla během večera v Regionálním centru částkou vyvolávací. Také díky zapojení lidí prostřednictvím internetu jsme nakonec shromáždili téměř sedm set tisíc korun, což se dá označit za mimořádný úspěch. Těší mě nejen tak hezký výsledek, ale i to, že moje práce k něčemu slouží a má hmatatelné výsledky. Na několika klinikách uvidíte přístroje pořízené díky našim akcím. Nikdo z nás totiž neví, kdy bude tento přístroj sám potřebovat. Jsem ráda, že v dnešní době individualismu, kdy každý myslí jen na sebe, se najdou lidé, kterým není jedno osud druhých a hledají způsob, jak přispět na dobrou věc.

Kdo ze známých osobností vystoupí na samotném společenském večeru a kdo jej bude moderovat?
Protože se vloni coby moderátor velmi osvědčil Martin Zounar, pozvali jsme ho i letos. Na náš večer se velmi těší i přesto, že je čerstvým tatínkem holčičky Klaudie. Nevím, možná proto, že malá moc pláče… (smích). Minulý rok byl z průběhu celé akce skutečně dojatý, nečekal, že by v závěru mohla padnout tak vysoká částka. Později se mi svěřil, že na charitativních akcích v Praze jsou výtěžky mnohem nižší. Během večera zazpívá Yvetta Blanarovičová a Ilona Csáková. V případě Ilonky mě nesmírně příjemně překvapila její profesionalita. Ilonka mi vyrazila dech, protože běžně koncertuje za desetitisícové honoráře, ale s námi se domluvila pouze na minimální částce, která v naší branži nemá obdoby. Před takovým profíkem smekám.

Máte už nyní představu, koho byste chtěli finančně podpořit v příštím roce?
Zatím ne, uvidíme, kdo nám bude doporučen. Uvažovala jsem i o tom, uspořádat něco na způsob veřejného hlasování. Lidé by si mohli sami rozhodnout, kterou z klinik podpořit. Koneckonců, přispívá nejen vítěz dražby, ale už samotný návštěvník tím, že si zakoupí vstupenku. Takže kampaň pro veřejnost by mohl být dobrý nápad.