„My si neurčujeme, kolikrát chceme být v televizi, nemáme z toho žádný přínos. A už vůbec ne finanční. Ubírá nám to diváky na stadionu a ještě míváme větší náklady se svícením, odběrem elektřiny a podobně," vysvětluje marketingový manažer David Holly před středečním duelem se Znojmem.
Zápasy, které zhlédnou diváci na obrazovkách, vybírá Česká televize spolu se společností STES, oficiálním marketingovým zástupcem FAČR.
„Určili jsme si hrací den pátek v osmnáct hodin, ale za těch šest domácích utkání jsme v tento termín hráli pouze jednou… Tím, že jsme exligový tým a máme krásný stadion, je pro ně pohodlnější mít u nás vše, tak nás vybírají. Aby zvýšili prestiž Fotbalové národní ligy, vysílají ji ve středy v sedmnáct hodin. Jednou se nám to podařilo domluvit s Budějovicemi na sobotu, což bylo příjemnější, přece jenom to děláme pro lidi," říká Holly.
Paradoxní je, že příspěvek od STESu je paušální pro všechny kluby. To znamená, že klub, který například není v televizi ani jednou, ušetří na nákladech i sta tisíce ročně.
Zvyšující se zájem příznivců
Přesto se Sigma i díky velmi dobré formě posledních týdnů těší solidnímu diváckému zájmu.
„Předloňský sestup po tolika letech byl obrovským zklamáním, nicméně fanoušci to pak vzali jako výzvu a semkli se. Malovali fantastické choreografie, čehož jsem se v Šantovce rád zúčastnil. Řekl bych, že první sestup nebyl tak tragicky vnímaný jako tento druhý, proto nás teď fanoušci mile překvapují. Cítíme zvyšující se přízeň fanoušků, za což jim děkujeme a přejeme si, ať to tak zůstane. Když jsme kvůli hokeji jednou posunuli páteční začátek už na nešťastnou šestnáctou hodinu, přišly i tak dvě tisícovky výborných fanoušků, kteří si po naší výhře mohli užít i zápas Mory," těší Hollyho.
Příznivci prvního celku druhé ligy budou mít možnost sejít se s fotbalisty Sigmy do konce roku ještě možnost, jako tradičně totiž budou plejeři 15. prosince ve stánku Dobrého místa pro život na Horním náměstí v Olomouci prodávat punče.
„Navíc teď budeme dělat velkou objednávku do fanshopu, takže se fanoušci mohou těšit na předvánoční novinky. Zrekonstruovali a zmodernizovali jsme část fanshopu, kde nažehlujeme různé potisky. Lidem navrhneme, nažehlíme, nařežeme dresy, bodýčko pro novorozeně, prostě cokoli z tohoto spektra," uzavírá marketingový manažer Hanáků.