Kvůli rekonstrukci tamního sjezdu to totiž není možné. V místě je svedena doprava v obou směrech do jednoho pruhu, takže během dopravní špičky musejí šoféři počítat s kolonami.

Exit číslo 33 projde rozsáhlou rekonstrukcí. Nejpodstatnější změnou bude vytvoření připojovacích pruhů.

„Zatím tu nejsou a tato skutečnost nezajišťuje dostatečný komfort pro užívání této silnice jako dálnice, proto je nutné nedostatky řešit úpravami. V rámci stavby bude rozebrán stávající nadjezd a vybudován nový most na silnici třetí třídy,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Do 16. června tak bude mezi 29. a 33. kilometrem v obou směrech svedena doprava do jednoho pruhu.

Uzavřený je také výjezd z dálnice ve směru na Olomouc.

Od půlky června do září přibudou další omezení – střídavě uzavřené pruhy.

Problém s ranními autobusy

Přestože pak stavební práce začaly teprve nedávno, okolí už jejich dopad pocítilo. Třeba podle starosty Olšan u Prostějova Milana Elfmarka nejen v hustotě dopravy.

„Zvýšil se počet aut projíždějících obcí. Zejména jsou však dopady velké v hromadné dopravě. Linkové autobusy nově jezdí mezi Prostějovem a Olomoucí přes Studenec či Nedvězí. Prodlužuje se tak doba jízdy, hlavně je problém s ranními spoji,“ konstatuje starosta obce bezprostředně sousedící s dálnicí.

Nicméně ve stavbě vidí také nemalý přínos.

„Sjezd na dálnici bude konečně bezpečnější, což je důležité. Proto je pro nás snazší dočasná omezení nějak přetrpět,“ vyslovil se Milan Elfmark.

Podobného názoru jako on je pak i předseda dopravních psychologů a zároveň řidič z Prostějova Alois Hudeček.

„D46 by měla připojovací pruhy mít, ta dálnice si je zaslouží. Vyjet na ni z Olšan je navíc i pro zkušeného řidiče problém,“ uvedl pro Deník.

„Jsou zde ale dvě devadesátky a ta druhá je nepotřebná,“ dodal směrem k dopravnímu značení omezujícímu rychlost.

Exit v Olšanech není jediný, co prochází rekonstrukcí. V minulosti se práce dotkly už exitů u Žešova či v Brodku u Prostějova.