Estakáda nad železniční tratí má plynule převést dopravu od Olomouce a od budoucího křížení s D1 do nyní přestavované Polní ulice a dále na průjezd Přerovem.

Hotová má být příští rok v dubnu.

„Práce se nezastavily ani přes zimu, ale naplno vypuknou až s oteplením na jaře. Podmínky letošní zimy byly dobré, protože nebyl mráz. Kvůli vlhkosti jsme ale měli problém s vyzráním podkladních vrstev. Z toho důvodu jsme nepoložili asfalt do konce loňského roku tak, jak jsme původně plánovali,“ shrnul manažer projektu Lukáš Hruška.

Mimoúrovňové křížení v Předmostí – situační mapka. Zdroj ŘSDZdroj: ŘSD

Budované mimoúrovňové křížení v Předmostí - vlevo nahoře příjezd po současné silnici 55 od Olomouce, šedě budoucí příjezd od D55 a a D1. Zdroj: ŘSD

Uzel dokončí v létě 2021

Dělníci aktuálně pracují na pravé straně komunikace v Polní ulici a připravují se na položení asfaltových vrstev, které je v plánu počátkem dubna.

„Od května bychom tedy překlopili dopravu na pravou stranu, která bude hotová,“ informoval.

Stavebníci nyní pokládají chodník podél Polní ulice a intenzivně pracují na vybudování mostovky přes železniční koridor.

„Vybetonovaná jsou čtyři pole a čekáme na konsolidaci násypu na Předmostí. Jakmile přestane násyp sedat, může výstavba na něm začít,“ upřesnil.

Ilustrační foto.
Dálnice Olomouc - Přerov: vykoupeno 20% pozemků. Kdy začne stavba?

Estakáda nad železniční tratí by měla být kompletně hotová v dubnu příštího roku, mimoúrovňové křížení v Předmostí pak v srpnu 2021.

„Máme čtyři měsíce na to, aby byly zbudovány přeložky inženýrských sítí a okružní křižovatka u Lidlu s přilehlou cyklostezkou a chodníkem,“ poznamenal dále.

Ilustrační foto
Obstrukce Dětí Země nekončí, ve hře o D1 se opět řeší podjatost

Propojení z D1 s Polní ulicí 

Investice za zhruba 358 milionů korun řeší prostor od přivaděče dálnice D1, jeho propojení estakádou nad železniční tratí s Polní ulicí, rozšíření této ulice a budoucí napojení na most Legií.

Zkapacitnění průtahu silnice I/55 výrazně sníží dopravní zátěž podjezdu v Předmostí.

Podle radních zůstává i nadále dopravní situace ve městě komplikovaná - a ještě více se zhoršila od prosince loňského roku, kdy byl zprovozněn úsek dálnice D1 mezi Lipníkem a Přerovem.

Kolony v Přerově - 16. prosince 2019
Nová dálnice otevřela, doprava v Přerově kolabuje

Závod Truck 2020: penalizace za stovky tisíc

Strážníci a policisté denně zastavují zbloudilé kamiony a vyvádějí je z města. Městská policie v Přerově už situaci vtipně glosuje i na svém facebookovém profilu.

„Druhá etapa nelegálního závodu Truck 2020 je za námi. Po skončení únorové etapy se nám předběžné pořadí na prvních místech příliš nezměnilo, nicméně do pěti stovek účastníků se dostalo i několik exotických účastníků. Traťoví komisaři rozdali na kontrolních stanovištích etapové penalizace za pár set tisíc,“ shrnují dění na příjezdových komunikacích strážníci.

Podle zástupce ředitele Městské policie v Přerově Miroslava Komínka hlídky nejčastěji zastavují kamiony z Polska, Ukrajiny, Běloruska, České republiky a Slovenska. K tradičním zemím už ale přibyli i šoféři z Gruzie, Řecka, Itálie, Makedonie nebo Kazachstánu.

„Dopravní omezení pro vjezd nákladních vozidel nad 12 tun do Přerova stále platí. Jsem rád, že strážníci a policisté nadále hlídají průjezd kamionů městem a pomáhají nám situaci řešit,“ uzavřel přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Most přes plánovaný východní obchvat Olomouce spojující Chválkovice se Samotiškami. Varianta schválená radnicí
Most přes obchvat zachrání cestu na Sv. Kopeček. Takto má vypadat