Zatímco dříve žáci postávali u běžných stolů, na které si nejprve museli nachystat přístroje a po skončení hodiny je uklidit, od ledna využívají speciální technologická pracoviště ušitá výrobcem na míru výuky odborných předmětů.

Díky celkové dotaci přesahující 10 milionů korun se také podařilo kompletně zrekonstruovat školní počítačovou síť a provést úpravy pro bezbariérový přístup.

„Nové vybavení bylo instalováno během podzimu 2018 a ve výuce se začalo používat na začátku kalendářního roku. Zrekonstruováno bylo celkem pět učeben, konkrétně tři laboratoře elektrotechnických měření a dvě dílny praxe,“ informoval zástupce ředitele VOŠ a SPŠE Olomouc Jiří Burda.

„Jedná se o stoly vyvinuté speciálně pro tyto účely, v nichž jsou vestavěny elektrotechnické měřicí přístroje: napájecí zásuvky, zdroje, generátory, multimetry či osciloskopy. Výhodou je, že zařízení není třeba před prací chystat a pak uklízet. Tím se lépe využije čas v hodině,“ popisoval technologická pracoviště.

Mimořádná investice

Pro potřeby dílen jsou nadstavby umístěny nad pracovní deskou, aby studenti měli k dispozici velkou pracovní plochu.

„Výuka v dílnách praxe je zaměřena spíše na manuální zručnost. Probíhá zde pájení, zapojování obvodů, osazování plošných spojů a přístroje se pak využívají při testování a oživování,“ přibližoval každodenní praxi Jiří Burda.

V laboratořích měření je zase modul s přístroji umístěn přímo na pracovní desce, aby byly přístroje více po ruce.

„V předmětech vyučovaných v laboratořích měření žáci získávají hlubší zkušenosti s látkou probíranou v teoretických předmětech. Proměřují elektrické veličiny, parametry součástek a obvodů. Svoje měření pak musí graficky zpracovat formou protokolů a obhájit,“ uvedl.

Vybavení přístroji nové generace znamená pro školu velký přínos.

„Ve škole se do přístrojů průběžně investovalo, ale tato investice byla opravdu mimořádná. Mimo to, že v učebnách je nový specializovaný nábytek a v souvislosti s rekonstrukcí došlo také k výměně osvětlení a vůbec rekonstrukci místnosti. Nové stoly také zvýšily bezpečnost žáků při práci,“ doplnil Jiří Burda.