V rámci elektrizace trati vzniklo Regionální dispečerské pracoviště. Po dokončení modernizace až do Šumperka bude řídit provoz na celé trati.

V rámci poslední etapy elektrizace trati mezi Olomoucí a Uničovem se vybudovalo dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení ve stanicích Bohuňovice, Šternberk, Újezd u Uničova a Uničov. Zároveň bylo zprovozněno dálkové ovládání nově budovaného sdělovacího zařízení stanic i zastávek na trati.

„Od listopadu už jsou tyto stanice v rutinním provozu ovládané dálkově z Regionálního dispečerského pracoviště Olomouc, které vzniklo v dopravním sále ústředního stavědla na olomouckém hlavním nádraží,“ informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Nový způsob řízení je podle odborníků nejen bezpečnější, ale při plánované rychlosti 160 kilometrů v hodině také operativnější.

Pracoviště obsluhují dva výpravčí v nepřetržitém provozu. Kromě obsluhy jednotného obslužného pracoviště zabezpečovacího zařízení obsluhují také informační systémy pro cestující.

„Po dokončení modernizace trati až do Šumperka se na dálkové ovládání z Olomouce připojí i stanice Troubelice a Libina. Pro RDP je zřízeno i záložní pracoviště ve stanici Uničov, ze kterého bude v případě potřeby možné převzít řízení části anebo celé řízené oblasti,“ vysvětloval mluvčí Správy železnic.