Hosté zatím nemusejí čekat. Někde však v jídelníčku narazili na vyšší ceny.

Nápoje a obědy podle hostinských zdražilo právě EET. Investovali i desetitisíce ko­run.

V nádražní restauraci v Olomouci do dnešní 12. hodiny obsloužili již několik hostů.

„Kupodivu žádný problém," hodnotil spojení mezi servery finanční správy a pokladnami.

„Zatěžkávací zkouška však teprve přijde – po 12.hodině," dodal.

I tak hosté ostrý start EET pocítili, a to na své peněžence.

„Plošně se zdražilo. O pár k

Ranní káva s EET: rychle a s úsměvem

Vybavení stálo 50 tisíc

Technické problémy dopoledne nezaznamenal ani hostinec ve Velkém Týnci – Vsisku.

„Otevřeno máme pár desítek minut. Myslím, že to půjde v pohodě," reagoval František Facek, majitel restaurace.

Zatím ceny nezvedl. S jejich úpravou ale počítá po Novém roce.

„Narostly náklady. Ať si pan Babiš říká, co chce, náklady na systém nejsou nulové!" uvedl.

V restauraci museli EET uzpůsobit internetové připojení – zavést internet do každé místnosti, aby servírky mohly pracovat přes mobilní terminály a nemusely zaplněným lokálem běhat ke stacionární pokladně.

„Jen pořízení zařízení pro každou servírku a další technické vybavení nás stálo 50 tisíc korun," počítal František Facek.

Vyšší podle něj budou i měsíční provozní náklady v hospodě.

„Není to o tom, že si koupíme aplikaci a máme ji zaplacenou a na furt. Firmy chtějí každý měsíc paušální poplatky. Není to moc, ale na ulici peníze nenajdeme. Zase je musíme vydělat," dodal.