Do železniční stanice totiž přijel zvláštní vlak, sestavený z rakouské lokomotivy řady 1216 Taurus a supermoderní soupravy Siemens Viaggio Comfort, která je známá jako Railjet.
Pro Olomouc nebo Přerov, kudy vlak na své předváděcí jízdě projel, to byla jen ukázka.
Plánovaná trasa jízdy této komfortní soupravy totiž povede z Prahy přes Českou Třebovou do Brna, Břeclavi a dále do Vídně.
Vlak je v rakouských barvách, Railjety v modrém kabátě Českých drah totiž firma Siemens teprve vyrábí.
České dráhy mají s firmou smlouvu na 15 vlaků a po téměř dvouletých peripetiích zadaly loni v srpnu do výroby sedm souprav za zhruba dvě miliardy korun. Ty by měly začít jezdit v prosinci 2014.
„Neveřejný zvláštní vlak byl vypraven ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) po okružní trase Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Břeclav – Vídeň a je určen pro zaměstnance obou společností a pozvané hosty," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Účastníci jízdy se seznámili s některými provozními parametry, činností informačního, rezervačního i řídícího systému, poskytovanými servisními službami a ověřili si kvalitu cestování v soupravě Railjet.
„Pro veřejnost a zákazníky Českých drah připravujeme prezentaci až v dubnu letošního roku," řekl.
Z Brna do Vídně
Komfortní soupravy Railjet ÖBB a Railjet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz a nabídnou novou kvalitu služeb.
Jednotky Railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků a urazí 230 kilometrů v hodině.
Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business první a druhé třídy, restaurační vůz, dětské kino a řadu dalších výhod. České dráhy tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v České republice využívat.