„Dnes se účastní sedmdesát posádek. Akce je vzpomínkovou jízdou na závodní tratě, které se na Olomoucku jezdily. Poslední ostré závody se jely v roce 1964, takže proto omezení tohoto data výroby,“ řekl tajemník pořádajícího Středomoravského klubu automobilistů a motocyklistů (SKAM) Jiří Kohlíček.

Motocyklů se sešlo dvacet, aut zhruba padesát.

„Nejstarší vůz je výrobního data 1927 a nejzajímavější automobil je Bugatti 57 z roku 1934. Je to osmiválec, a když si ho člověk poslechne, je to zážitek. Majitelé s ním přijeli z Uherského Hradiště,“ doplnil ještě Jiří Kohlíček.

Akce startovala ráno setkáním u olomoucké Veteran Areny, odkud se pak všichni přemístili do Smetanových sadů. Po poledním výjezdu z areálu výstaviště Flora čekala na účastníky vzpomínková jízda po historických závodních tratích na Olomoucku.

Jako první úsek vzpomínkové jízdy projely automobily a motocykly původní Svatokopecký okruh, podle kterého má akce i název. Ten se jezdil v letech 1946 – 1964 na trati Droždín – Bukovany – Droždín  – Samotišky.

Pak účastníci jeli na Svatý Kopeček, kde se v letech 1926 -1927 závodilo v jízdě do vrchu. Odtud vozidla pokračovala přes Lošov do Velké Bystřice, aby se Mariánským údolím dostala do cíle první etapy.

Ten byl v areálu Parku sportu v Hrubé Vodě. Odpolední program účastníky zavedl ještě na třetí historickou trať, tentokrát rychlostního závodu Příkazy – Křelov. Na této spojnici se jezdilo na čas v letech 1924 -1925. Cílem celé akce byla pevnost Fort XX v Křelově.