VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do olomouckých Smetanových sadů přijeli veteráni

VIDEO / Nablýskaní veteráni, vyrobení do roku 1964 zaplnili v sobotu dopoledne část Rudolfovy aleje v olomouckých Smetanových sadech. Konal se tradiční Svatokopecký okruh.

19.8.2017
SDÍLEJ:

Nablýskaní veteráni, vyrobení do roku 1964 zaplnili v sobotu dopoledne část Rudolfovy aleje v olomouckých Smetanových sadech. Konal se tradiční Svatokopecký okruh.Foto: Deník / Pášová Petra

„Dnes se účastní sedmdesát posádek. Akce je vzpomínkovou jízdou na závodní tratě, které se na Olomoucku jezdily. Poslední ostré závody se jely v roce 1964, takže proto omezení tohoto data výroby,“ řekl tajemník pořádajícího Středomoravského klubu automobilistů a motocyklistů (SKAM) Jiří Kohlíček.

Motocyklů se sešlo dvacet, aut zhruba padesát.

„Nejstarší vůz je výrobního data 1927 a nejzajímavější automobil je Bugatti 57 z roku 1934. Je to osmiválec, a když si ho člověk poslechne, je to zážitek. Majitelé s ním přijeli z Uherského Hradiště,“ doplnil ještě Jiří Kohlíček.

Akce startovala ráno setkáním u olomoucké Veteran Areny, odkud se pak všichni přemístili do Smetanových sadů. Po poledním výjezdu z areálu výstaviště Flora čekala na účastníky vzpomínková jízda po historických závodních tratích na Olomoucku.

Jako první úsek vzpomínkové jízdy projely automobily a motocykly původní Svatokopecký okruh, podle kterého má akce i název. Ten se jezdil v letech 1946 – 1964 na trati Droždín – Bukovany – Droždín  – Samotišky.

Pak účastníci jeli na Svatý Kopeček, kde se v letech 1926 -1927 závodilo v jízdě do vrchu. Odtud vozidla pokračovala přes Lošov do Velké Bystřice, aby se Mariánským údolím dostala do cíle první etapy.

Ten byl v areálu Parku sportu v Hrubé Vodě. Odpolední program účastníky zavedl ještě na třetí historickou trať, tentokrát rychlostního závodu Příkazy – Křelov. Na této spojnici se jezdilo na čas v letech 1924 -1925. Cílem celé akce byla pevnost Fort XX v Křelově. 

Autor: Petra Pášová

19.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sigma - Sparta 1:0, květen 1998. Marek Heinz (vlevo) v souboji s Petrem Papouškem ze Sparty
8

Kdy Sigma doma porazila Spartu? Hrála ještě v pruhovaném a rozhodl Heinz

Vojtěch Pikal (Piráti) na ustavující schůzi Poslanecké sněmovny 24. listopadu
1 8

Pirát z Olomouce je ve vedení Sněmovny. Nesmím přibrat, usmívá se Vojtěch Pikal

Audi odstřelilo volkswagen v protisměru, tři zranění

Tři lidé se zranili při nehodě, která se stala ve čtvrtek 23. listopadu v osadě Bergov u Javorníku. 

V Jeseníku chystají celoroční sáňkařskou dráhu, unikátní ve střední Evropě

Sáňkaři z Jeseníku se přiblížili svému cíli vybudovat přírodní sáňkařskou dráhu. Ta nad městem v druhé polovině minulého století stávala a na závody se do Jeseníku sjížděly sáňkařské špičky z Česka i okolních států.

Překvapilo mě, že řidiči jeli dál, vzpomínal oceněný hasič

Medaili Za záchranu lidského života dnes převzal z rukou hejtmana Ladislava Oklešťka třiatřicetiletý Roman Grosič z Jeseníku. V červnu letošního roku neváhal poskytnout první pomoc cyklistce, která se těžce zranila při pádu na silnici v Jeseníku. Ocenění ho potěšilo a jak uvedl, udělal v tu chvíli něco, co považoval za povinnost.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT