Elektrické vlaky bude na Železnici Desná provozovat současný dopravce, společnost Arriva. Táhnout je bude lokomotiva řady 162 přezdívaná Peršing. Arriva si ji pronajala od společnosti RegioJet.

„Lokomotiva nebude žlutá, jak ji cestující RegioJetu znají. V údolí Desné bude jezdit v designu místní lokálky," sdělil mluvčí společnosti Arriva Roman Smetka.

Soupravu budou dále tvořit dva klasické vozy řady Bimdz patřící firmě Arriva. Ty v minulosti jezdily u německých drah v dálkové dopravě.

Elektrická lokomotiva bude v údolí Desné táhnout pět párů osobních vlaků.

Z informací uvedených na webu railpage.net vyplývá, že se bude jednat o ranní a odpolední spoje.

Zbývající výkony zajistí současné motorové soupravy.

Kvůli zavedení elektrického provozu se posunou odjezdy některých spojů až o dvacet minut.

„Když už tu natáhli dráty, měly by tu jezdit elektrické vlaky častěji a až do Olomouce. Teď budu muset pořád přestupovat v Šumperku," poznamenala cestující Anežka Kratochvílová.

Půroční odklad směr Olomouc

Původně měly jezdit přímé elektrické vlaky z údolí Desné do krajské metropole už letos v červnu.

Kvůli technickým problémům a časové tísni však dostal nový dopravní model nejméně půlroční odklad.

Citelné změny nastanou od neděle také na trati ze Šumperku přes Šternberk do Olomouce. Většina přímých vlaků dosud stála až půl hodiny v Uničově. To nyní u mnoha z nich odpadne.

„Je dobře, že prostoje v Uničově už nebudou. Spoustě lidí to komplikovalo cestování. Navíc budou vlaky v Šumperku lépe navazovat," pochvaluje si cestující Adam Meixner.

Na zbývajících tratích v regionu jsou změny minimální. Novinkou je večerní pár spojů Leo Express mezi Zábřehem a Prahou.

Do hlavního města pojede nově vlak osm minut před devátou, v opačném směru dojede do Zábřehu půl hodiny před půlnocí.