Divadelní Flora vyvrcholila pondělním premiérovým hostováním Thalia Theater Hamburg s představením Na člověku musí být vše krásné. Inscenace oceňovaného románu Sashi Marianny Salzmann, v režii Hakana Savaşe Micana, měla v Hamburku premiéru na podzim loňského roku.

Tematicky vymezená dramaturgie nabídla v průběhu festivalu přes šest desítek akcí, například činoherní, operní i taneční produkce, performance, instalace a dvě divadelní premiéry. Součástí Divadelní Flory byly rovněž koncerty, besedy, workshopy nebo semináře a lektorské aktivity studentské edukativní platformy FloraLab.

Budova Moravského divadla a Moravské filharmonie na Horním náměstí v Olomouci. Ilustrační foto
Moravské divadlo a filharmonie směřují ke sloučení. Radní se rozhodli

O všechna představení byl mimořádný divácký zájem.

„V hledišti Moravského divadla zůstala volná méně komfortní místa s horší viditelností. Ostatní sály, které jsme letos pro Floru adaptovali, se naplnily tak, že jsme v řadě případů museli po dohodě s tvůrci navyšovat kapacity. Například v S-klubu jsme měli permanentně vyprodáno, bez ohledu na to, zda byla na programu česká či slovenská činohra, zahraniční performance nebo experimentální taneční titul,“ popsala hlavní festivalová produkční Simona Vičarová.

Představení probíhala nejen v Moravském divadle a S-klubu, ale také v prostorách univerzitního Konviktu, Divadla na cucky, kostela Panny Marie Sněžné, největším výstavním sále Muzea umění nebo atypických kulisách Arcidiecézního muzea, kam Flora po tři dny zvala na fantaskní výlet do světa virtuální reality.

Nesoutěžní přehlídku divadla a uměleckých trendů tentokrát zastřešovalo motto Jinakost.

„Ve středoevropském kontextu jsme v Olomouci představili tvorbu inspirativních ženských osobností – Adrienn Hód, Boglárky Börcsök, Doris Uhlich, Teresy Vittucci, Susanne Kennedy nebo Simone Dede Ayivi a jejich českých a slovenských kolegů a kolegyň,“ vyjmenoval ředitel festivalu Petr Nerušil.

Pořadatelé poukázali na aktuální divadelní trendy a v hlavním programu nabídli devět zahraničních produkcí.

„Máme za sebou dvanáct dnů plných podnětných setkání a umělecky i lidsky silných impulsů. Věříme, že se s mnoha zajímavými hosty i otevřenými diváky, kterým upřímně děkujeme za přízeň, znovu potkáme v podobně elektrizující atmosféře i za rok, kdy program sedmadvacáté Flory zastřeší leitmotiv Volnost,“ uvedl Petr Nerušil.