„Nejmladší děti pracovali v rámci třídních kolektivů, učitelům přišli pomoci i rodiče nebo také policie. Druhý stupeň byl rozdělen do jednotlivých workshopů podle zájmu a napříč věkovými kategoriemi tak, aby starší byli nápomocni mladším a aby mezi sebou navázali dobré vztahy,“ uvedla ředitelka školy Tamara Kaňáková.

Žáci zpracovávali různá témata například jak rozmnožit milión, kdy předvedli své znalosti z finanční gramtonosti, jablkové hrátky, které končily upečením štrúdlu. Mluvili ale i o chlebu, z čeho je složený, jak se připravuje, peče a na závěr si jej i upekli.

„Mladí novináři celý projektový den zaznamenávali a připravovali časopis Školní ucho, v některých workshopech se zabývali rozvojovou spoluprácí a humanitární pomocí, škola má totiž dvě děti v rámci Adopce na dálku. Někteří navštívili také výstavu v Expozici času a sami pak ztvárňovali svět kolem nás, skupina se školní psycholožkou hovořila na téma Předsudky, fámy a pomluvy,“ pokračovala ředitelka.

Na závěr se žáci se svými projekty sešli v tělocvičně, kde své práce odprezentovali před žákovskou a pedagogickou porotou. Ta pak vyhodnotila nejlepší práce a prezentace.

V projektu bylo zapojeno celkem tři sta osmdesát žáků, výsledky žákovských prací si lze prohlédnout na www.zssvat.cz.