Na rozdíl od „parkoviště“ v Moravičanech navrhuje odpočívku Litovel jako oboustrannou velkou, lichoběžníkového tvaru. Strany se podle nákresu rozměrově neliší. Vyrůst by měla na katastru Chořelic a Rozvadovic, což jsou místní části Litovle.
Odpočívka vlevo i vpravo dálnice podle záměru pojme po 100 nákladních autech a umožní zastávku 57 osobních automobilů - na každé straně D35. Řidičům má sloužit čerpací stanice, počítá se také s restaurací s dětským hřištěm.

S kolika auty za den počítá?
Podle propočtů je předpokládaný počet nákladních a osobních aut, který sjede z dálnice na odpočívku Litovel 1020 nákladních a 456 osobních aut v denní době a 102 nákladních a 57 osobních aut v noční době na každé straně odpočívky.
Zamýšlená odpočívka na D35 u Litovle
„Stávající odpočívky na D35 v úseku Olomouc - Mohelnice není možné dostatečně rozšířit, technická i právní omezení, proto bylo přistoupeno k budování lokalit nových,“ vysvětlila záměr mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
V daném úseku dálnice D35, který bude modernizován, jsou podle ŘSD nedostatečné nabídky služeb pro motoristy, zejména míst pro odstavení vozidel všech typů, ale i nedostatečné sociální zázemí.
„Tato potřeba přitom bude v čase narůstat s postupným zprovozňování dalších úseku dálnice D35,“ poukázala Ledvinová.
„Citelně schází stání pro nákladní automobily, které musí mít prostor pro čerpání povinného odpočinku,“ dodala.

Rozhodující faktor? Dopad na životní prostředí
Obě varianty odpočívadel v úseku Olomouc - Mohelnice jsou aktuálně posuzovány z hlediska dopadů na životní prostředí, které bude rozhodujícím faktorem.
Dalším faktorem je podle ŘSD i umístění odpočívek v rámci samotné dálnice, tedy vzdálenost od stávajících odpočívek.
„Roli bude hrát i možnost využití odpočívek pro navazují silnice, zejména I/44 směr Šumperk, kde je rozsah služeb pro uživatele silnic také přímo na trase nízký,“ vysvětlovala mluvčí.

Plánované na zemědělské půdě
Odpočívky, obě verze, jsou plánované na zemědělské půdě. Stavba odpočívky Litovel zasahuje do 20 parcel vedených jako orná půda. Návrh odpočívky, jak stojí v oznámení záměru zveřejněném na úřední desce Krajského úřadu Olomouckého kraje, počítá s celkovým zpevněním levé odpočívky 32 330 metrů čtverečních a pravé 32 060 metrů čtverečních. Z hlediska kvality se jedná většinou o kvalitní zemědělskou půdu s třídou ochrany I. a II. Odnětí je možné, protože se jedná o veřejně prospěšnou stavbu.
Z hlediska rozsahu záboru a ovlivnění jednotlivých tříd ochrany půdy se ukazuje jako výhodnější varianta odpočívky Mohelnice z důvodu menšího záboru pozemků.
Nejbližší obytná zástavba se u varianty Litovel nachází v poměrně velké vzdálenosti – 500 metrů Rozvadovice a 600 metrů Chořelice. Při doporučení jedné z odpočívek se z pohledu hlukové situace na základě výpočtových modelů jeví racionálněji realizace odpočívky Litovel.
OdpočívkyOdpočívka u Humpolce.
Ředitelství silnic a dálnic ČR dělí odpočívky podle kapacity a nabízených služeb na malé, střední a velké. Velké na své ploše nabízejí čerpací stanici a restauraci, místa pro posezení a dětské hřiště. Kamionům poskytují nejméně 70 stání, osobním autům nejméně 50 míst a autobusům osm. Střední odpočívka je vybavena pumpou nebo stravovacím zařízením. Malá odpočívka má WC a místo pro posezení. Na odpočívkách motoristé tráví kratší či delší přestávky, které jsou v případě řidičů kamionů ze zákona povinné. Zvyšující se objem tranzitní dopravy vyvolává potřebu nových stání, kterých je v současnosti nedostatek. Zdroj: ŘSD