Projekt v nejbližších měsících provoz na D46 neomezí, stavaři se nyní budou věnovat přípravným pracím mimo dálnici. Hlavní práce vypuknou příští rok, celá akce by měla trvat dva a půl roku.

Dávné výjimky z norem

Řidiči užívající hanáckou dálnici mezi Prostějovem a Olomoucí znají dobře nešikovně řešený sjezd Prostějov - střed. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se problematický úsek rozhodlo řešit.

"Původní výstavba dálnice D46 na trase Vyškov - Olomouc byla doprovázena výjimkami z norem ve formě možnosti provozu navzdory chybějícím připojovacím a odbočovacím pruhům. Připojení a odbočení se dělo pomocí připojovacího, respektive odbočovacího klínu. Řešení aktuálně nevyhovuje předpisům odpovídajících intenzitě provozu," komentuje Miroslav Mazal, mluvčí ŘSD a dodává: "Při posledním sčítání dopravy využívalo prostějovskou dálnicí 30 500 aut všech kategorií denně."

Hustota provozu zejména v dopravní špičce prakticky neumožňuje po sjezdu z D46 odbočení směrem do centra města.

"Ten sjezd není opravdu optimální. Chybí tam odbočovací pruh, pak na křižovatce kolikrát čekáte několik minut a modlíte se, aby někdo města nejel příliš rychle, když už tam vjedete," zamýšlí se nad záludnou křižovatkou Hana Burešová, jezdící do Olomouce denně za prací.

Nové pruhy i most 

Plánovaný projekt by měl výrazně zvýšit bezpečnost.

"Dojde na vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu, demolici nosné konstrukce stávajícího mostního objektu o třech polích a počítáme s vybudováním nového mostního objektu, který bude rozšířen oproti stávajícímu stavu. Dále bude zhotoveno sedm vodohospodářských objektů, devět elektrorozvodných objektů, ochrana plynovodu, a také zajištění protihlukové stěny," potvrzuje Miroslav Mazal.

V projektu za 196 milionů korun se počítá se zřízením odbočovacích pruhů pro větve Vyškov - Prostějov 2 a Olomouc - Prostějov, dále připojovacího pruhu pro větev Prostějov - Vyškov. Přídavné pruhy jsou navrženy do šířky 3,25 metru.

"Staveniště bylo předáno ve středu 19. srpna. Následovat budou přípravné práce jako přeložky inženýrských sítí nebo dokumentace. Hlavní etapa budování pruhů nastane v příštím roce, do té doby řidiči mohou počítat s plynulým provozem bez omezení na dálnici D46," uzavírá Miroslav Mazal.