Námitky proti povolení podala společnost Agra Velký Týnec, s níž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo dohodu o narovnání.

Na hlavní trase jsou práce v plném proudu. V akci jsou desítky kusů techniky. Chystají podloží pod dálnicí.

Západní obchvat Olomouce končí zatím provizorně na velkém rondelu u Globusu. Ilustrační foto
Na dokončení obchvatu Olomouce hledá ŘSD dodavatele. Zahájení stavby?

Stavební odbor magistrátu na konci června zastavil odvolací řízení poté, co společnost Agra Velký Týnec 20. června vzala podané odvolání zpět. Usnesení zveřejnil na úřední desce.

O dohodě mezi zemědělci a ŘSD informoval v červnu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

„ŘSD uzavřelo s Agra Velký Týnec dohodu o narovnání, jejíž součástí je mimo jiné závazek společnosti stáhnout všechny námitky proti stavebním povolením na akci “D55 5501 Olomouc – Kokory”,“ uvedl na sociální síti.

„Všechna stavební povolení jsou tak v právní moci a stavba může pokračovat dle harmonogramu,“ sdělil.

U Grygova vyrostl dočasný kruhový objezdu. Zlepší místním nájezd na I/55. Řešení je součástí probíhající stavby dálnice D55 Olomouc – Kokory, 27. června 2023.
U Grygova postavili nový rondel, usnadňuje cestu na Olomouc. Dočasně

Zemědělcům, kteří v Krčmani u trasy budoucí autostrády chovají skot a hospodaří na okolních pozemcích, zejména vadilo, že se kvůli dálnici nedostanou na obdělávaná pole.

Výstavbu nového dálničního úseku dlouhého 7,6 kilometru zahájilo ŘSD koncem dubna a na staveništi jsou od té doby v akci desítky kusů techniky. Naváží kamenivo a rozprostírají stovky metrů geotextilií.

„Místy může probíhat už druhá násypová vrstva,“ uvedl regionální mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.

Trasa budoucího obchvatu Zábřehu na konci obchvatu Zvole.
Olomouc – Šumperk za 29 minut. Poslední úsek dálnice do Jeseníků žádá o povolení

Podloží pod budoucí dálnicí průběžně prochází dozorovanými hutnícími zkouškami.

Na nový dálniční úsek podepsalo ŘSD smlouvu se společností EUROVIA CS, která předložila nabídkovou cenu 1,95 miliardy korun, bez DPH. ŘSD chce tento úsek do Kokor uvést do provozu ke konci roku 2025.

Úlevu to přinese zejména lidem v Krčmani, odkud obchvat odvede tisíce projíždějících aut ze stávající silnice I/55.