Rozebírání mostní konstrukce probíhá bez komplikací podle plánu. V sobotu 6. dubna odpoledne stavbaři postupně snášeli nosníky. Ve 21 hodin musejí hlučné práce přerušit s ohledem na blízkou zástavbu rodinných domů.
Pokračovat ve snášení zbylých nosníků budou opět ráno.
„Ve 13 hodin by měl být obnoven provoz,“ potvrdil termín ukončení omezení stavbyvedoucí František Vintr ze zhotovitelské firmy Eurovia.
Most nad dálnicí spojující Křelov-Břuchotín a zemědělské pozemky, který byl minimálně využívaný a sloužil jen zemědělcům a cyklistům, musel ustoupit dostavbě západního obchvatu Olomouce
Dálnice D35 je v osmikilometrovém úseku uzavřena obousměrně. Provoz je sveden na objízdnou trasu, která vede po souběžné silnici silnici II/635 přes Unčovice, Náklo a Příkazy.
V sobotu se místy tvořily kolony. U Unčovic před poledne dopravu řídila policie. Řidiči by proto měli počítat se zdržením.
Zavřená silnice Křelov - Topolany
Stavba chybějící části západního obchvatu krajského města přinesla první omezení v dopravě již ke konci března, kdy se u zahrádkářské kolonie na okraji Křelova zcela uzavřela silnici III/5709, kterou trasa budované autostrády protíná.
Frekventovanou spojnici využívají motoristé směřující na Topolany a dál na Hněvotín nebo Těšetice. Neprojede se rok..
„Úplná uzavírka silnice III/5709 vedoucí mezi dálnicí D35 a Hněvotínem přes Topolany platí od 23. března do 30.dubna 2025,“ informoval Miroslav Mazal.
Tato Topolanská ulice je nahrazena obousměrnou objízdnou trasou přes Pražskou ulici a třídu Míru v Olomouci. Po dokončení stavby se u Křelova pojede nad dálnicí po novém přemostění autostrády.
S omezením by měli počítat i motoristé jedoucí po dálnici. Do 6. dubna vede provoz po D35 levými pruhy. „A to v km 260,396 – 260,980 směr Olomouc a v km 261,000 – 260,500 směr Mohelnice,“ sdělil mluvčí.
Obchvat dokončí za dva roky
ŘSD zahájilo stavbu 3,2 kilometru dlouhého dálničního úseku koncem února. Jezdit by se mělo za 26 měsíců.
Trasa dálnice D35 mezi Křelovem a Slavonínem je podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla velmi důležitým úsekem. Zprovozněním druhé etapy dojde ke zkompletování západního obchvatu, jenž podle ŘSD bude schopný snášet vysoké intenzity nejen tranzitní dopravy.
„Přes 18 tisíc aut denně se zatím podepisuje na vzniku kolon u okružní křižovatky poblíž Globusu – provizorní řešení během dvou let nahradíme moderní dálnicí v přímém směru. Původní silnici I/35 spolu s mimoúrovňovým křížením u Křelova přeřadíme do kategorie komunikací nižších tříd,“ sdělil Radek Mátl.
Na stavbu s názvem “D35 3508.2 Křelov - Slavonín 2. etapa” podepsalo ŘSD smlouvu se sdružením EUROVIA CS a M – SILNICE, které v soutěži nabídlo cenu 838 milionů korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky činila 1,150 miliardy, bez DPH.