„Máme připravený projekt Šternberk – Babice, který je nachystaný tak, že by se mohlo hned začít stavět. Čekáme jen na platný dotační titul, protože součástí cyklostezky musí být i vyřešení železničního přejezdu v Babicích, takže náklady budou vysoké. Asi okolo patnácti milionů,“ uvedl Pavel Sehnal, vedoucí odboru rozvoje města a investic šternberské radnice.

Podotkl, že ve fázi studií je připravených hned několik tras. Třeba jako ta do nedalekého Dolního Žlebu.

„Co se týče této cyklostezky, teď budeme pokračovat projektovou přípravou, abychom byli nachystáni na žádosti o dotace. Případně bychom uvažovali o tom, jakým způsobem do projektu může vstoupit město,“ pokračoval Sehnal.

Podle předsedy občanského sdružení Olomoučtí kolaři Jaroslava Mikšaníka vedou většinou cyklotrasy na Šternbersku po málo frekventovaných silnicích, a ty co jsou v terénu, jsou pak většinou polní cesty.

„Jsou to úseky, které by chtělo upravit tak, aby byly sjízdné po většinu roku, protože když zaprší, některé jsou téměř nesjízdné. Ke zlepšení určitě možnosti jsou. Například trasa na Dolní Žleb vede v současné době po celkem dost frekventované silnici,“ vysvětlil předseda.

Kromě místních cyklostezek však město plánuje i propojení s Uničovem.

„V tuto chvíli je uzavřená partnerská smlouva mezi městy Šternberkem a Uničovem a mezi obcemi, které jsou na trase. A právě cyklostezka do Babic je jednou z etap celkové trasy, která by měla propojit obě města,“ řekl starosta Šternberka Jaromír Sedlák.

Letos ve Šternberku otevřeli dvoukilometrovou cestu do Lužic. Cyklisté však mohou už využívat cyklostezku ze Šternberka do Štarnova.

„Obě jsou na zpevněném povrchu a jsou tak určeny jak pro cyklisty, tak samozřejmě i pro in–line bruslení,“ uvedla mluvčí šternberské radnice Irena Černocká.