Mikroregion Šternbersko buduje souběžně s tratí novou cyklostezku. Pod tratí vzniknou dva menší podjezdy.
V pondělí před pátou odpoledne během čtvrt hodiny přelezli s kolem v ruce koridor tři cyklisté a jeden pěší se psem. Běžný obrázek v odpoledních hodinách ve všední den.
O víkendech, když počasí přeje cyklistům, je to podobné. Přitom se jedná o páteřní trať, po které vlaky uhánějí až sto šedesátikilometrovou rychlostí.
Letos na podzim by měl hazard na těch nejkritičtějších místech ukončit bezpečnější přesun na druhou stranu náspu.
Chystá se podjezd, přesněji dva podjezdy, a to v místech železničních mostů přes Trusovický potok a Grygavu.
Stavba má povolení a Mikroregion Šternbersko, který je investorem, na podzim uspěl se žádostí o dotaci.
Po stezce z Černovíra do Štěpánova
Nově vzniklé podjezdy se smíšeným provozem cyklistů a chodců budou napojeny na v těchto dnech budovanou cyklostezku mezi Olomoucí-Černovírem a Štěpánovem-Březcemi.
Umožní současně bezpečné propojení nové cyklostezky Černovír – Štěpánov s frekventovanou cyklostezkou Hvězdná.
Investorem nové cyklostezky mezi Olomoucí a Štěpánovem za 88 milionů korun, na kterou čekají zejména ve Štěpánově a částečně pomůže i Chomoutovu, je také Mikroregion Šternbersko.
Zakázku získala firma Strabag. Podle smlouvy by ji měla dokončit do 15 měsíců, tedy letos v listopadu.
V současnosti jsou již založeny mosty a brzy začnou práce na samotné trase, kde již v krátkém úseku leží podkladová vrstva.