Cyklobus č. 31 odjíždí z Olomouce od tržnice pětkrát denně, a to o víkendech a o svátcích.

„Vše přepravujeme přímo ve voze ve speciálních držácích, kapacita je pětadvacet kol a poplatek za jedno je šestnáct korun. Plus si cestující zaplatí klasickou jízdenku pro sebe,“ řekla mluvčí dopravního podniku Magdaléna Kopřivová.

„V loňské sezoně přepravil tento autobus přes dva tisíce cestujících a přes osmnáct set kol. Letos čekáme stejný výsledek a samozřejmě doufáme, že cestujících přibude,“ doplnila Kopřivová.

JÍZDNÍ ŘÁD CYKLOBUSU na SV. KOPEČEK (dpmo.cz)

Cyklobus z Olomouce do Jeseníků

Pro všechny, kteří chtějí vyjet dále v kraji, bude fungovat od 1. července do 31. srpna také Cyklobus Jeseníky, který propojí hanáckou metropoli s Rýmařovem, Malou Morávkou, Karlovem a Ovčárnou.

Tento spoj bude vyjíždět v 7:45 z olomouckého autobusového nádraží. Kola se v něm převážejí ve speciálních vozících za autobusem s kapacitou 18 až 28 a poplatek za jejich přepravu je patnáct korun.

Kolo do vlaku za 25 korun

Vedle autobusů také vlaky zajišťují dopravu cyklofandům. Ty jde díky větší kapacitě pro převážení kol označit za „cyklovlaky“ a jsou vždy v jízdním řádu opatřeny patřičným znakem. České dráhy nabízejí přemístění jízdních kol buď formou spoluzavazadla nebo úschovy během přepravy.

„Nejjednodušší a nejoblíbenější je přeprava kola jako spoluzavazadla,“ řekl ředitel odboru koncepce a obchodu osobní dopravy Jiří Nálevka.

Cena za přepravu je v tomto případě pětadvacet korun za jeden vlak nebo padesát korun na celý den. Druhou možností je tzv. úschova během přepravy.

„V tomto případě cestující předá a následně v cílové stanici si vyzvedne jízdní kolo u služebního vozu u našeho zaměstnance. Zákazník pak sám cestuje v běžném voze pro cestující a kolo má pod dozorem vlakový doprovod Českých drah,“ doplnil Nálevka.

Za tuto dopravu v jednom vlaku zaplatí cestující třicet korun a nebo si může koupit celodenní doklad za šedesát korun.

Veronika Kolesárová