„Tramvaje na stávajícím místě prozatím budou, ale není ještě určeno, zdali tam zůstanou, nebo se přesunou na jiné místo. Vše je ještě předmětem jednání, a proto bychom další místa zatím prozrazovat nechtěli,“ shodli se jejich majitelé Vilém Švec a Pavel Dostál.

Plány, jak bývalé vozy Dopravního podniku města Olomouce využít, by měli. Vzniklo by nové místo pro kulturní akce, chybět nemá ani kavárna spojená s barem. Nejdůležitější je nechat obě tramvaje pohromadě, aby spolu mohly prostorově spolupracovat.

„Mezi vozy či vedle nich vznikne ojedinělý venkovní prostor, kde se mohou konat divadelní představení, koncerty, filmové projekce, ale i besedy, přednášky, vzdělávací programy, popřípadě firemní akce,“ prozradil Dostál.

Galerie, kavárna i bar

Jedna z tramvají má sloužit jako galerie, jejíž prostor by byl využíván pro výstavy či přednášky.

Z tohoto důvodu projde vůz obměnou. Navrátí se do původní podoby z roku 1970, kdy byl v Praze na Smíchově vyroben.

„Druhý vůz bude po citlivé a umělecky hodnotné rekonstrukci sloužit návštěvníkům v odpoledních hodinách jako kavárna, po setmění jako bar s malým vnitřním pódiem pro menší koncerty,“ doplnil Švec.

Tramvaje k plaveckému stadionu nechali přivézt zástupci KDU-ČSL začátkem září, protože je zapojili do své předvolební kampaně. Po volbách tam zůstaly.

O tom, zda zůstanou na stejném místě, přesunou se jinam, nebo z Olomouce zmizí úplně, se rozhodne pravděpodobně do Vánoc.

Opravené letadlo dělá parádu jinde

Letadlo, které v roce 2012 koupil sběratel ze Zruče u Plzně, stálo v Olomouci 37 let. Přestože sloužilo jen jako noční bar, stalo se symbolem hanácké metropole srovnatelným s "koněm" na Václavském náměstí v Praze.

Podepsaly se na něm však roky i počasí, takže chátralo. Převoz na opačný konec republiky mu prospěl.

Provozovatel Air Parku na západě Čech mu dodal nový nátěr, pustil se do vnějších i vnitřních oprav. Nyní je „Túčko“ chloubou tamního muzea.